۱۳۹۲/۰۸/۱۴

مرد 25 هزار میلیاردی ؛ از ادعای جلسه با آیت الله هاشمی تا ادعای دیدار با مقام ارشد اجرایی

 
در حالیکه بابک زنجانی که بدلیل برخی معاملاتش با دولت پیشین، مورد پیگرد دولت یازدهم قرار دارد در تازه ترین اظهاراتش گفته که بجای ارتباط با احمدی نژاد با آیت الله هاشمی جلسه داشته و با یک مقام ارشد اجرایی دیدار کرده است.
به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ بابک زنجانی فردی است که به گفته خود چند سال قبل بدلیل چک برگشتی 18 ماه در زندان بوده است اما وی اکنون ثروت خود را 25 هزار میلیارد تومان اعلام می کند و می گوید: ماهی 29 میلیارد حقوق می‌دهم.
عمده ثروت وی در دو سال آخر دولت احمدی نژاد بدست آمده است که بابک زنجانی به گفته ی خود نقش واسطه را برای نفت و طلا و ارز ایفا می کرده است.
بابک زنجانی که پس از قرار گرفتن در لیست سیاه اتحادیه اروپا توسط رسانه های داخلی مورد توجه قرار گرفت اکنون و پس از انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده است که با آیت الله هاشمی رفسنجانی جلسه داشته است.
پیگیری های خبرنگار «انتخاب» نشان داد که این ادعای بابک زنجانی کذب بوده و وی چند ماه قبل بصورت ناشناس و با عنوان «خیر» در یکی از برنامه های عمومی به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفته است اما پس از معرفی خود، آیت الله هاشمی، محترمانه سخنان وی را خاتمه داده و این دیدار کمتر از یک دقیقه به اتمام رسیده است.
اکنون یکی از روزنامه هایی که وابسته به نیروهای خاص دولت پیشین و حامی بابک زنجانی است در خبری مدعی دیدار بابک زنجانی با یک مقام ارشد اجرایی، که در ادبیات رسانه ای به رییس جمهور اشاره دارد شده است و اظهار داشته که این مقام ارشد اجرایی از بابک زنجانی حمایت کرده است.
صرف نظر از آنکه چرا یک روزنامه که به دلایل مالی، انتشارش متوقف شده ، دقیقا در نخستین شماره اش پس از انتشار مجدد و احتمالاً حل مشکلات مالی، به انتشار مصاحبه ای با «زنجانی» اقدام کرده است، پیگیریهای خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که بابک زنجانی، اساساً هیچ جلسه و حتی دیداری کوتاه با رییس جمهور نداشته است.
این در شرایطی است که نمایندگان مجلس از حمایت صریح 4 وزیر دولت احمدی نژاد از بابک زنجانی خبر داده اند و فیلم ملاقات وی با سعید مرتضوی که در آن به جلسات بابک زنجانی با یزدی معاون اقتصادی یکی از دستگاهها نیز اشاره شده بود، در اینترنت منتشر گردیده بود.
 

زنجانی طی هفته های اخیر نیز سعی کرده خود را تیتر رسانه ها قرار داده تا از طریق، بازداشت احتمالی خود را پرهزینه کند.
به نظر می رسد در این سناریوی جدید ، تلاش می شود که وی را به جریان اعتدال منتسب کنند تا هم تبعات فعالیتهای اقتصادی وی دامن شرکای او در جناح افراطیون را بگیرد و هم از پیگیری دولت یازدهم برای پس گرفتن پولهای بیت المال از وی جلوگیری شود.
پیش از این، زنگنه وزیر نفت اعلام کرده بود که بابک زنجانی مبلغ دو میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفت را به خزانه باز نگردانده است. بنا به گفته زنگنه، زنجانی بلوکه شدن حسابش در امریکا را مانع از واریز این پول اعلام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: