۱۳۹۰/۰۱/۲۵

بقایی :دشتی خریدار اتوموبیل احمدی نژاد وبدهکار1200 ملیاردی به سیستم بانکی را نمی شناسم

سحام نیوز: بنا به گزارش منابع خبری، فردی كه خودروی قدیمی پژو ۵۰۴ رئیس دولت را در جریان مزایده سال گذشته خریداری و دلیل آنرا نیز “علاقه شخصی به احمدی نژاد” و همچنین “روحیه استكبارستیزی و صهیونیستی ستیزی وی” اعلام کرده بود، اکنون مشخص شده است که از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور و همچنین نزدیکان رحیم مشایی و حمید بقایی است.
به گزارش جرس، همزمان بقايي درباره ارتباط خود با خريدار خودروي احمدي‌نژاد گفته است: “نه من و نه مشايي اصلاً خريدار خودروي رئيس‌جمهور را نمي‌شناسيم.”
به گزارش جهان نیوز، چند روز پس از افشای نام و سوابق یك بدهكار بزرگ شبكه بانكی كشور، همچنان سكوت در قبال این خبر ادامه دارد و بخش های مربوطه اجرایی كه وظیفه شفاف سازی و اطلاع رسانی را دارند، ترجیح داده اند درباره این خبر، سكوت كنند.
بر اساس گزارش مذکور، هفته نامه «۹ دی» اخیرا در خبری اعلام كرد یك بدهكار بزرگ به شبكه بانكی كشور كه این نشریه رقم بدهی او را ۱۲۰۰میلیارد تومان عنوان كرده بود، صاحب ۳۰درصد سهام بانك گردشگری (بانك تازه تاسیس متعلق به نزدیكان مشایی) و ۳۴ درصد از سهام بانك سامان است.
بنابر این گزارش، “تنها دارایی این فرد در سالهای گذشته یك سوله بوده كه به عنوان انبار و كارهای كوچك صنعتی استفاده می كرده است. وی به تدریج از طریق ارتباط های مختلف دولتی به ثروت كلانی دست پیدا می كند، به طوری كه گفته می شود جزو ۱۰سرمایه دار برتر كشور است. وی با هماهنگی بقایی توانسته است تا پوشش خطوط هواپیمایی (آتا) را بگیرد.وی در كارخانه های فولاد نیز سهام دارد.” در عین حال، نهادهایی مانند بانك مركزی و یا بانكهای گردشگری و سامان كه در این خبر از آنها نام برده شده بود، تاكنون، علی رغم بازتاب وسیع خبر، واكنشی نشان نداده اند.
پایگاه خبری «رجانیوز» در واكنش به خبر «۹دی» نوشت: بخش های مرتبط باید پاسخگو باشند كه چرا در حالی كه دولت بارها به ویژه در یك سال اخیر بر برنامه ریزی برای وصول مطالبات معوق بانكها تاكید كرده و جلسات متعددی از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به همین موضوع اختصاص داده شده، فردی می تواند در عین اینكه یكی از بزرگترین بدهكاران به شبكه بانكی كشور و در واقع بیت المال است، دارنده بیش از ۳۰درصد سهام دو بانك خصوصی نیز باشد. این در حالی است كه احمدی نژاد سال ۸۵ در دولت نهم در جریان یكی از سفرهای استانی خود از دو نفر یاد كرد كه برای پرداخت بدهی میلیاردی خود، از بانكهای دیگر وام های سنگین گرفته بودند و همین نمونه تا ماهها به عنوان یكی از نشانه های جدیت دولت در برخورد با بدهكاران كلان یا همان كلاهبرداران شبكه بانكی مطرح بود.
جالب اینكه، برخی رسانه ها خاطرنشان كرده اند فردی كه خودروی قدیمی پژو ۵۰۴ رئیس جمهور را در جریان مزایده سال گذشته خریداری كرد، همین بدهكار بانكی و صاحب سهام دو بانك خصوصی بوده است.
این خودرو در مزایده سازمان بهزیستی پس از هفته ها به فروش رسید و در حالی كه در روزهای اول گفته می شد انتظار می رود با توجه به محبوبیت احمدی نژاد در منطقه و كشورهای حاشیه خلیج فارس، یك خریدار خارجی از این كشورها برای خرید خودرو اقدام كند، در نهایت اعلام شد كه یك ایرانی كه خواسته نامش فاش نشود، آن را به رقم دو میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان خریده است.
در جلسه مزایده خودرو، فردی كه خود را به خبرنگاران محمود ایساری وكیل شركت خریدار خودرو معرفی كرد، گفت كه موكلش برای این كار علاقه شخصی به احمدی نژاد و همچنین روحیه استكبارستیزی و صهیونیستی ستیزی وی را درنظر داشته است.
با این حال، اعلام نشد چه كسی یا چه شركتی این خودرو را خریده است و اگر این شخص یا شركت دارای چنین روحیه استكبارستیزی است آیا محل بهتری برای هزینه پولش واقعا نمی توانسته پیدا بكند، آیا می توان باور كرد پول حلالی كه با زحمت فرد یا افرادی به دست آمده باشد به همین راحتی صرف خریدی شود كه هیچ عایدی برای خریدارش نداشته باشد.
این گزارش آورده است که بحث خرید این خودرو یك موضوع حاشیه ای برای ایجاد حاشیه امن در بازپرداخت نكردن بدهی كلان بانكی بدون اطلاع رئیس دولت و با طراحی برخی افراد مشكوك و نفوذی بوده است.
در انتهای گزارش مذکور خاطرنشان می شود “كیهان بارها نسبت به نفوذ برخی نان به نرخ روزخورها كه در سایه رئیس جمهور پنهان شده اند هشدار داده، اما متاسفانه حلقه نفوذی مورد اشاره همواره به جای پاسخگویی، از شخصیت احمدی نژاد برای رد گم كردن سوءاستفاده كرده است.”
لازم به یادآوری است اسفندماه سال گذشته رسانه‌هاي مختلف داخلي و خارجي خبر دادند كه يك ايراني با پرداخت ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان خودروي شخصي محمود احمدي‌نژاد را كه ادعا شده بود به منظور تأمين مسكن معلولان به مزايده گذاشته شده، خريد.
در حالي‌كه نام و مشخصات خريدار خودروي شخصي محمود احمدي‌نژاد به طور رسمي اعلام نشد، اطلاعات مختلفي درباره اين خريدار منتشر شد. از آن‏جايي كه اين مزايده در منطقه آزاد اروند برگزار شد،‌ علي‌اصغر پرهيزكار؛ مدير عامل منطقه آزاد اروند در گفت‌وگويي با فارس، خريدار خودرو را معرفي كرد.
به گفته پرهيزكار، اين فرد “دشتي ” نام دارد و اهل خوزستان است. وي شغل آزاد دارد و در تجارت و انبوه‌سازي فعال است.
پرهيزكار با اشاره به اينكه اين فرد تمايلي به مطرح‌شدن ندارد،‌ گفت: وي تاكنون در امور خيريه بسياري مشاركت داشته است كه درباره خريد خودروي رئيس‌جمهور هم چون مبلغ آن براي مسكن معلولان هزينه مي‌شد، مشاركت كرده است.
ما نمی شناسیم
حمید بقايي درباره ارتباط خود با خريدار خودروي احمدي‌نژاد، امروز گفت: نه من و نه مشايي اصلاً خريدار خودروي رئيس‌جمهور را نمي‌شناسيم.
وی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه آيا صحت دارد سرمايه‌داري كه خودروي احمدي‌نژاد را خريده است با هماهنگي شما و كمك عبدالله گل توانسته است پوشش خطوط هواپيمايي آتا را بگيرد؟ گفت: نه من و نه مشايي اصلاً خريدار خودروي رئيس‌جمهور را نمي‌شناسيم.

هیچ نظری موجود نیست: