۱۳۹۲/۰۸/۰۷

پگاه آهنگرانی به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد

پگاه آهنگرانی
منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی گفته است که فرزندش "در دادگاه بدوی به ریاست قاضی مقیسه به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است."
گفته می‌شود اتهامات پگاه آهنگرانی به شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ مربوط بوده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،خانم حکمت همچنین گفت: "پگاه آهنگرانی قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع‌الخروج است و به‌رغم دعوت از سوی جشنواره‌های مختلف، موفق به حضور در آن‌ها نشده است. به عنوان مثال، هم‌اینک فیلم "دربند" که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده، بدون وی در جشنواره شیکاگو حضور دارد."
پگاه آهنگرانی متولد ۱۳۶۳ در ایران است و اولین بار، با بازی در فیلم سینمایی "دختری با کفش های کتانی" (ساخته رسول صدرعاملی در سال ۱۳۷۷) توجه منتقدان را به خود جلب کرد.
او پیشتر در سال ۹۰ کمی بعد از انتشار پاسخ پنج زن بازیگر سینمای ایران به سخنان آقای سلحشور(کارگردان) بازداشت و پس از مدتی آزاد  شد.
فرج الله سلحشور، کارگردان سریال تلویزیونی "یوسف پیامبر"، مهرماه سال ۹۰ به خبرگزاری پانا گفته بود: "سینمای ایران فاحشه خانه است. مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی شود. وقتی زن‌های ما افتخارشان این است که عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند."
آقای سلحشور چند روز بعد و در پی انتقادهای شدیدی بسیاری از سینماگران و واکنش های بسیار در محافل سینمایی، در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که اظهاراتش "بد منعکس شده است."
پگاه آهنگرانی و چهار بازیگر زن سینما ایران، همان وقت دریادداشتی از "بی ادبی" و "نفرت پراکنی" آقای سلحشور ابراز تاسف  کردند.
خانم آهنگرانی در ستاد‌های انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۱۳۸۸ فعال  بود، وی همچنین در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: