۱۳۹۸/۰۲/۰۲

آیت الله خامنه‌ای سرلشکر جعفری را برکنار و فرمانده جدید سپاه پاسداران را منصوب کرد


newSepah_042118.jpgآیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با ارتقا درجه به سمت فرماندهی کل سپاه منصوب کرده است.
آقای سلامی جانشین سرلشکر محمد علی جعفری می‌شود که از سال ۱۳۸۶ فرماندهی سپاه را بر عهده داشت.
آقای خامنه‌ای در حکم انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران نوشته است که با توجه به "ابراز ضرورت جابجایی در فرماندهی سپاه از سوی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری" آقای سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب می‌کند.
آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی دیگر سرلشکر محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه منصوب کرده است.
فرماندهی سپاه پاسداران دوره زمانی مشخصی ندارد، اما طبق یک سنت رایج، بسیاری از منصوبان آیت‌الله خامنه ای به طور معمول به مدت ۱۰ سال در سمت خود باقی می‌مانند و سپس در مورد آن سمت، تصمیم گیری مجدد انجام می شود.
بر این اساس دوره ده ساله فرماندهی آقای جعفری در سال ۱۳۹۶ به پایان می‌رسید اما آقای خامنه‌ای فرماندهی او را به مدت سه سال تمدید کرد.
اکنون بعد از حدود یک سال و نه ماه که از زمان تمدید حکم آقای جعفری می‌گذرد رهبر ایران فرمانده تازه‌ای برای سپاه منصوب کرده است.
نصب و عزل فرماندهان ارشد نظامی در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از جمله اختیارات رهبر جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی مشخص شده است.

هیچ نظری موجود نیست: