کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان به تازگی عکس‌های از مراسم تجلیل از روزملی چین در سفارت این کشور در شهر کابل که با حضور شماری از رهبران سیاسی و جهادی افغان برگزار شد، را منتشر کردند. در این عکس‌ها نشان داده شده که رهبران جهادی در حال تماشای حرکات "آکروباتیک" دختران چینی نیمه‌عریان هستند.
در این عکس‌ها، محمد خان و محمد محقق معاونان ریاست اجرایی حکومت افغانستان و هم چنان صبغت الله مجددی از رهبران سابق جهادی افغانستان نیز دیده می شوند.
کاربران افغان از اشتراک این افراد شدیداً انتقاد کرده و گفته‌اند، این رهبران سابق جهادی چگونه در این مراسم اشتراک کرده و لباس های نامناسب دختران چینی را تماشا می کنند.
این کاربران افغان به کارهای سابق از جمله جنگ و جهاد این رهبران جهادی افغانستان اشاره کرده و تاکید کرده اند که اشتراک آنها در این مراسم مناسب نبود.


 
 

اما شماری دیگر از کاربران افغان از حضور این رهبران جهادی در مراسم روز ملی چین حمایت کرده گفته اند، براساس عرٌف های دیپلماتیک و احترام گذاشتن به مراسم روزملی چین نیاز بود که اشتراک کنندگان باید تاختم محفل می بودند.
از سوی دیگر، مهدی کاظمی، مسئول روابط عامه سفارت چین گفت، روز گذشته مراسم تجلیل از شصت ونهمین سالروز تأسیس جمهوری خلق چین در سفات این کشور در شهر کابل پایتخت افغانستان برگزار گردید.
کاظمی افزود، در جریان مراسم "نمایش هنری" به هدف گسترش روابط فرهنگی میان افغانستان و چین نیز برگزار شد که افراد اشتراک کننده از برنامه های این محفل خبر نداشتند.