۱۳۸۹/۰۵/۱۴

موسوی و کروبی: جنتی سند ارائه دهد

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ایران در یک نامه مشترک خطاب به مراجع تقلید شیعه از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به خاطر سخنان اخیرش شکایت کرده اند و نوشته اند که او به خاطر کهولت سن توان ذهنی خود را از دست داده است.
به گزارش سایت سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی به دبیر کلی مهدی کروبی، این دو نفر در نامه خود از مراجع تقلید خواسته اند برای حفظ "آبروی اسلام و روحانیت" از آقای جنتی بخواهند نسبت به اتهام هایی که در نمازجمعه متوجه مخالفان حکومت کرده است، پاسخگو باشد و سند ارائه کند.
احمد جنتی که علاوه بر دبیری شورای نگهبان، از امامان جمعه تهران است، پنجم مرداد در یک سخنرانی به مناسب نیمه شعبان در قم گفته بود سندی را به دست آورده که نشان می دهد دولت آمریکا از طریق عربستان سعودی یک میلیارد دلار به "سران فتنه" داده است. بعضی از مسئولان حکومت ایران برای اشاره به میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی از اصطلاح "سران فتنه" استفاده می کنند. آقای جنتی در سخنان خود گفت: "همین سعودی ها که به نمایندگی از طرف آمریکا صحبت می کردند، گفتند که اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد. این سخنان با واکنش تند مخالفان دولت ایران مواجه شده است.
آقای موسوی و کروبی در نامه خود به مراجع تقلید با اشاره به سخنان آقای جنتی، از مراجع تقلید خواسته اند از او بخواهند برای اثبات سخنان خود سند ارائه کند.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه خود ضمن اشاره به رخدادهای پس از انتخابات و حملات انجام شده علیه آنها به وسیله مسئولان حکومت، سخنان آقای جنتی را "بارزترین نمونه این هتک حرمت های بی پروا و عاری از تقوا" دانسته اند.
آنها در نامه خود نوشتند که آقای جنتی در " حاشیه امن سلاح و صلاح قرار دارد" و به خاطر همراهی سپاه پاسداران و قوه قضائیه با خود، نگران پاسخگویی نیست.
آقایان موسوی و کروبی همچنین نوشتند: "این مرد کهن سال که از آغاز تأسیس مجلس و شورای نگهبان لاینقطع مسئول بوده و قریب به بیست سال است که دبیر شورای نگهبان است و گویا کهولت سن نه تنها قوای روحی و جسمیش را به تحلیل برده بلکه قوه ادراک و ذهنی اش را هم مختل کرده است."
میرحسین موسوی و مهدی کروبی نوشتند: " مگر همین آقا نبود که به یکی از مراجع بزرگ تقلید شیعیان جهان نسبت ناروا داد و او را عامل بیگانه خواند که از خوف طرد و استیضاح عام مجبور به استغفار و توبه گردید؟ همین فرد مدعی شد که در زمان دولت سازندگی هفت میلیارد دلار شکلات از جزیره کیش وارد کشور شد و چون او را به کمیّت عدد هفت میلیارد آگاه کردند، ادعای خود را به پانصد میلیون دلار تقلیل داد و کوتاه نیامد. "
آنها ضمن برشمردن بعضی دیگر نمونه های رفتاری سیاسی آقای جنتی نوشتند: "آخر این چه ادعا است، کدام دلیل و سند، مستند این بیان است ؟! بر این گمانیم که خط دهندگان پنهان و سیاست گزاران نازک اندیش و بی رحم به سایر خطیبان هم چنین دستورهایی داده باشند اما آنها از ابراز چنین اباطیلی ابا نموده اند. جسارت و کندی ذهن، خاص ایشان است که چنین بی گدار به آب می زند."
آقای موسوی و آقای کروبی در پایان نامه خود نوشته اند: " از شما مراجع عالیقدر و علمای بزرگ و مدرسین گرانقدر حوزه های علمیه می خواهیم برای حفظ آبروی روحانیت و اسلام از ایشان بخواهید سند و مدرک خود را ارائه کند و یا منبعش را برملا نماید تا مردم این محرمان اصلی انقلاب و کشور در جریان واقعیت و یا افترا و دروغ که برای متاع دو روز دنیا بیان شده است، قرار گیرند."

هیچ نظری موجود نیست: