۱۳۸۹/۱۰/۱۵

عليرضا پهلوي خودكشي كرد

عليرضا پهلوي، دومين فرزند پسر محمد رضا پهلوي، آخرين شاه ايران صبح روز سه شنبه، 14 دي ماه (4 ژانويه) در خانه خود در بوستون خودكشي كرد.

در بيانيه اي كه خانواده پهلوي در وبسايت رسمي رضا پهلوي، وليعهد سابق ايران و برادر بزرگتر او منتشر كرده اند، آمده است: "[عليرضا پهلوي] همچون ميليون ها جوان ايراني، از آنچه كه به ناروا بر ميهن عزيزش مي گذشت سخت آزرده و غمگين بود."

در ادامه اين بيانيه آمده است كه عليرضا پهلوي "در صبحگاه چهاردهم دي ماه 1389 (چهارم ژانويه 2011) در منزل مسكوني خود در شهر بوستون آمريكا به زندگي خود خاتمه داد و همه خانواده و دوستدارانش را در غمي عميق فرو برد."هنوز جزئيات چگونگي مرگ عليرضا پهلوي مشخص نيست.عليرضا پهلوي سومين فرزند آخرين شاه ايران و فرح پهلوي، متولد سال 1345 بود.در بيانيه وبسايت رضا پهلوي آمده است كه "خاطره دردناك مرگ پدر و خواهر عزيزش" هرگز عليرضا پهلوي را رها نكرده بود.به نوشته وبسايت فرح پهلوي، عليرضا پهلوي در تهران متولد شد. او كه همراه خانواده اش مجبور به ترك ايران شده بود تحصيلات دبيرستاني را در ايالت ماساچوست آمريكا به پايان برد.او در سال 1992 در رشته مطالعات ايران باستان از دانشگاه كلمبيا فوق ليسانس گرفت و در رشته ايران شناسي و فلسفه در دانشگاه هاروارد به ادامه تحصيل پرداخت.

ليلا پهلوي آخرين فرزند محمدرضا پهلوي در سال 1380 در سن 31 سالگي در هتلي در لندن خودكشي كرده بود. او در پاريس دفن شد.محمدرضا شاه پهلوي كه از مدتي پيش از انقلاب سال 1357 گرفتار بيماري سرطان غدد لنفاوي بود، در روز 27 ژوئيه 1980 (5 مرداد 1359) در بيمارستاني در قاهره در گذشت و در همان شهر دفن شد.

هیچ نظری موجود نیست: