۱۳۸۹/۰۵/۰۸

کروبی در نامه به جنتی: از شما شکایت می‌کنم


آقای کروبی از آقای جنتی خواسته است که اگر برای اتهامات خود سند دارد، آن را منتشر کند
مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت در ایران می گوید که از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان این کشور به دلیل اتهامات اخیرش علیه معترضان انتخاباتی شکایت خواهد کرد.
آقای کروبی روز پنجشنبه ۷ مرداد (۲۹ ژوئیه) در نامه ای سرگشاده به آقای جنتی، اتهامات او علیه مخالفان دولت را با اتهاماتی مقایسه کرد مسئولان حکومت پهلوی پس از قیام هواداران آیت الله خمینی در خردادماه سال ۱۳۴۲ علیه آنها مطرح می کردند.
او در این نامه نوشت: "به اتهام بهتانی که به سران -به قول خودتان- 'فتنه' زده اید که از سعودی ها پول گرفته اند تا نظام را منقرض نمایند، اولا از شما شکایت می کنم، آن هم در محاکم جمهوری اسلامی، اگر چه امیدی به رسیدگی ندارم؛ و ثانیا این نامه را می نویسم تا بدانید به آنچه گفته اید اعتراض دارم".
به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای جنتی روز سه شنبه ۵ مرداد در یک سخنرانی به مناسب نیمه شعبان در قم گفته بود سندی را به دست آورده که نشان می دهد دولت آمریکا از طریق عربستان سعودی یک میلیارد دلار به "سران فتنه" داده و به آنها گفته است اگر بتوانند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، ۵۰ میلیارد دلار دیگر هم در اختیار آنها قرار خواهد داد.
آقای کروبی در واکنش به این اظهارات به آقای جنتی نوشته است: "هر دلیل و مدرک و سندی دارید افشا کنید، وگرنه دروغگویی و رسوایی بیش از پیش شما را آشکارا و در هر کوی و برزن و با هر روشی که ممکن باشد جار خواهم زد".
او فضای پس از شکست قیام هواداران آیت الله خمینی در سال ۱۳۴۲ را یادآوری کرده که در آن مقامات حکومت محمدرضا شاه پهلوی می گفتند فردی به نام "جوجو" را در فرودگاه مهرآباد دستگیر کرده اند که از سوی جمال عبدالناصر، رئیس جمهوری چپگرای وقت مصر، مبلغ دو میلیون تومان پول نقد برای آیت الله خمینی می آورده است.
به نوشته آقای کروبی، آن ادعا طوری مطرح می شد که بتواند دست کم گروهی از مردم را تحت تأثیر قرار دهد، اما اظهارات آقای جنتی در مقایسه با آن "نچسب و باورنکردنی" است.
آقای کروبی آقای جنتی را متهم کرده است که در "مهندسی" نتایج انتخابات و "دزدی" رأی مردم در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نقش داشته و از "سرکوب" معترضان انتخاباتی حمایت کرده است.
اظهارات آقای جنتی در روز سه شنبه را خبرگزاری دولت و خبرگزاری های نزدیک به دولت منعکس نکرده بودند، اما او یا دفترش متن منتشر شده در ایلنا و برخی سایت های خبری دیگر (به نقل از ایلنا) را تکذیب نکردند.

هیچ نظری موجود نیست: