۱۴۰۳/۰۱/۲۶

سی‌ان‌ان به نقل از مقام اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ خواهیم داد ..

 

یک مقام اسرائیلی به شبکه سی‌ان‌ان گفت اسرائیل به حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد، اما دامنه این واکنش هنوز تعیین نشده است. این مقام اسرائیلی افزود کشورش هنوز مشخص نکرده که آیا همه قواعد را زیر پا بگذارد (به مفهوم دست زدن به کاری غیرقابل پیش‎‌بینی) یا ‌آن‌که پاسخی دقیق را عملی کند. مقام اسرائیلی که سی‌ان‌ان نام او را نبرد، گفت این گزینه‌ها در نشست کابینه جنگ اسرائیل در ساعات بعدازظهر یکشنبه به طور مشروح مورد بحث قرار می‌گیرد.

در اسرائیل نحوه واکنش این کشور به نخستین حمله مستقیم نظامی جمهوری اسلامی ایران به طرز گسترده در کانون مباحثات سیاستمداران و تحلیلگران رسانه‌ها قرار گرفته است. در حالی که برخی از سیاستمداران مانند ایتامار بن‎‌گویر، وزیر امنیت ملی و رهبر جنبش راستگرای «اقتدار ملی» خواهان یک حمله «خردکننده» علیه ایران شده‌اند، برخی از سیاستمداران مانند گیدئون ساعار یکشنبه گفتند «صبر راهبردی» اسرائیل پاسخی درخور است و آمریکا و قدرت‌های جهانی را بیشتر در کنار اسرائیل قرار خواهد داد. این اختلاف نظر در میان افکار عمومی اسرائیل نیز درگرفته است. بسیاری از شهروندان اسرائیل در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، نظر به موفقیت کشورشان در رهگیری و انهدام ۹۹ درصد از ۳۳۰ فروند موشک و پهپاد گسیل شده ایرانی به اسرائیل خواهان تمرکز ارتش و دولت اسرائیل بر یکسره کردن جنگ در غزه و بازگرداندن ۱۳۴ گروگان اسرائیلی اسیر در دست حماس شدند.
از دیگر سو، شماری از شهروندان اسرائیلی، عمدتا از حامیان بنیامین نتانیاهو و هواداران احزاب راست متحد دولت نشان دادن «مشت آهنین» در برابر ایران و از جمله ضربه زدن به سایت‌های هسته‌ای ایران را توصیه کرده و گفتند این نخستین بار در عمر جمهوری اسلامی ایران بوده که این حکومت به اسرائیل مستقیما حمله کرده و سکوت در برابر آن، متجاوز را «گستاخ‌تر خواهد کرد».
RadioFarda

هیچ نظری موجود نیست: