۱۳۹۸/۰۷/۰۹

حسین فریدون، برادر حسن روحانی به ۵ سال حبس محکوم شد


 
یورونیوز :سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد حسین فریدون، برادر حسن روحانی به ۵ سال حبس محکوم شده است.
غلامحسین اسماعیلی سه‌شنبه ۹ مهر، در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد حکم حبس برادر رئیس جمهوری ایران از ۷ سال به ۵ سال کاهش یافته است. اسماعیلی همچنین اعلام کرد فریدون باید ۳۱ میلیارد رشوه پرداخت شده را بازگرداند.
احکام «جاسوسان»
سخنگوی قوه قضائیه ایران همچنین در خصوص پرونده افرادی که به جاسوسی برای سیا متهم بودند، گفت: «علی نفریه به جرم جاسوسی به نفع سرویس جاسوسی سیا به تحمل ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵ هزار دلار دریافتی از امریکا، محمد امین‌نسب به جرم جاسوسی برای سرویس انگلیس به تحمل ۱۰ سال حبس قطعی و محمدعلی باباپور به جرم جاسوسی برای سرویس آمریکا به تحمل ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵ هزار دلار حق‌الزحمه دریافتی از این سرویس محکوم شدند.»
اسماعیلی همچنین در خصوص صدور حکم اعدام برای یکی دیگر از متهمان این پرونده گفت: «فرد دیگری داریم که رای آن قطعی نشده اما به جرم جاسوسی برای سرویس آمریکا به لحاظ گستردگی فعالیت جاسوسی به اعدام محکوم شده است. این پرونده برای رسیدگی به فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.»
محکومیت بازپرسی که تلگرام را فیلتر کرد
تایید بازداشت بیژن قاسم‌زاده، بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه یکی دیگر از اخبار نشست هفتگی سخنگوی قوه قضائیه بود.
اسماعیلی با تایید بازداشت این فرد افزود: «وی در رابطه با پرونده تعدادی از عناصر در قوه قضاییه، بازداشت شده است. در روز‌های اخیر ۲ نفر از قضات شاغل و بازنشسته بازداشت شدند که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.»
قاسم‌زاده کسی بود که به دلیل صدور دستور فیلترینگ تلگرام در ایران شناخته شده است. غلامحسین اسماعیلی در عین حال در نشست خبری خود گفت که بازداشت قاسم زاده را نباید به ماجرای فیلترینگ تلگرام ارتباط داد.

هیچ نظری موجود نیست: