۱۳۹۸/۰۷/۰۹

حاجی‌زاده: برای مهمات و پرسنل سپاه پاسداران در کوه‌ها و زیر زمین تونل‌های پیچیده ساخته‌ایم

 
امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، اعلام کرد که این نیروی نظامی برای حفاظت از پرسنل و مهمات خود به صورت شبانه‌روزی در حال حفر «تونل‌های پیچیده» در زیر زمین و درون کوه‌هاست.
حاجی‌زاده روز دوشنبه هشتم مهرماه در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به طرح «شهر موشکی» و تونل‌های زیرمینی گفت: «ایده این شهرها مربوط به سال ۱۳۶۳ یعنی شروع موشکی است و در واقع قبل از اینکه اولین موشک وارد کشور شود، اولین تونل ایجاد شد.»
به گفته او، از آن زمان تاکنون حفاری‌ها ادامه داشته و در این تونل‌ها «مهمات، موشک، تجهیزات و حتی پرسنل» نگهداری و حفاظت می‌شود.
این مقام نظامی، تاسیسات زیرزمینی سپاه پاسداران را موجب نگرانی کشورهای دیگر خواند و گفت: «در مذاکرات هسته‌ای آن‌قدر که دشمنان درباره فردو دغدغه داشتند، درباره نطنز نداشتند، چراکه فردو زیرزمینی بود.»
حاجی‌زاده ایران را «کشور اول منطقه»‌ از لحاظ توانایی موشکی خواند و به تولید موشک‌های «نقطه‌زن» از سوی سپاه پاسداران اشاره کرد. او اعلام کرد این در حالی است ۱۰ سال پیش در زمینه پدافند هوایی «تقریبا هیچی نداشتیم و خریدار بودیم.»
این مقام سپاه پاسداران از طراحی و تهیه «سامانه راداری متحرک» از سوی ایران خبر داد و اضافه کرد:‌ «برخلاف رادارهای موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود و آن را منهدم می‌کند.»
او با تاکید بر ورود سپاه پاسداران به بحث انتقال فناوری‌ به بخش غیرنظامی کشور گفت: «متاسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می‌کنند و مطرح می‌شود که نیروهای مسلح می‌خواهند دخالت کنند.»
آقازاده‌ها نماد نزدیکان مسئولانند
حاجی‌زاده، با اشاره به مساله «فساد و نفوذ» در جمهوری اسلامی، مشکل را از «عدم انتخاب درست مسئولان»‌ خواند.
او گفت:‌ «اگر مسئول متناسب چه توسط مردم و چه توسط مسئولی که می‌خواهد زیر مجموعه خود را انتخاب کند، درست انتخاب شوند و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند قطعا موفق خواهیم شد.»
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ضمن اشاره به مساله فساد اقتصادی در آقازاده‌ها، ‌برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها، آن‌ها را «نمادی از نزدیکان مسئولان» خواند.
او همچنین با اعلام عدم هراس از آمریکا و اسرائیل گفت:‌ «از کسانی که در داخل در لباس دوست هستند، ولی عملشان دانسته یا نادانسته نقش ستون پنجم را دارد باید ترسید. از مسئولی که اجازه نفوذ را می‌دهد باید ترسید.»

هیچ نظری موجود نیست: