۱۳۹۷/۰۷/۲۴

آدم‌ربایی در میرجاوه؛ سپاه "عوامل نفوذی" را متهم کرد

سپاه "گروهک‌های ضد انقلاب" را مسئول ربایش نیروهای هنگ مرزی میرجاوه معرفی کرده که با کمک "عوامل نفوذی" کار را به انجام رسانده‌اند. "برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست‌پرور منطقه" هم به حمایت از "اشرار" متهم شده‌اند. 

عکس تزئینی است

روابط عمومی "قرارگاه قدس" متعلق به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای به آدم‌ربایی در مرز میرجاوه واکنش نشان داد. بر اساس اطلاعیه قرارگاه قدس، ۱۴ بسیجی بومی و نیروی هنگ مرزی شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) ربوده شده‌اند.
بر اساس این اطلاعیه، آدم‌ربایی در میرجاوه "با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب" بوده است: «عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه‌روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند.»
اطلاعیه یادشده درباره "سرویس‌های بیگانه" یا هویت "گروهک‌های تروریستی" به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه اطلاعیه "برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست‌پرور منطقه" را هم به "حمایت و به‌کارگیری" از "اشرار و تروریست‌ها" در مرز ایران و پاکستان متهم کرده است.
حساب کاربری خبرگزاری فارس در توییتر پیش از ظهر امروز توییت کرد که ربوده‌شدگان "بر اساس گمانه‌زنی‌های اولیه" بر اثر غذای آلوده مسموم و توسط  گروه "جیش العدل" به داخل پاکستان منتقل شده‌اند. بر اساس این خبر، گروگان‌ها شامل شش بسیجی، چهار سرباز وظیفه و یک کادر مرزبانی بوده‌اند.
ساعتی پیش از انتشار اطلاعیه پایگاه قدس هم خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از کانال تلگرامی منتسب به گروه "جیش العدل" گزارش کرده بود که این گروه مسئولیت آدم‌ربایی در میرجاوه را بر عهده گرفته است.
ساعتی پیش از انتشار اطلاعیه پایگاه قدس، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از کانال تلگرامی منتسب به گروه "جیش العدل" گزارش کرده بود که این گروه مسئولیت آدم‌ربایی در میرجاوه را بر عهده گرفته است.
ایسنا همچنین بر اساس پیگیری‌های خبرنگار خود نوشته بود که "سربازان ربوده‌شده به کشور پاکستان منتقل شده‌اند."
بر اساس خبرهای اولیه، هفت نفر از ربوده‌شدگان نیروهای بسیج طرح امنیت، پنج نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و دو نفر نیروهای اطلاعات سپاه بوده‌اند که بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه مرزی لولکدان ربوده شده‌اند.
منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: