۱۳۹۷/۰۳/۲۵

پارلمان آلمان طرح پیوستن اعضای خانواده پناهجویان را تصویب کرد

طرح دولت آلمان برای پیوستن اعضای خانواده پناهجویان در پارلمان این کشور تصویب شد. به این ترتیب ماهانه یک‌هزار تن از اعضای خانواده پناهجویانی که به‌طور موقت اجازه اقامت در آلمان را دارند می‌توانند به آنها بپیوندند.
 
پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ)
 
روز جمعه (۱۵ ژوئن / ۲۵ خرداد) ۳۷۰ تن از نمایندگان آلمان به طرح یادشده رای مثبت دادند، ۲۹۰ نماینده با آن مخالفت کردند و سه نفر نیز رای ممتنع دادند.
بر اساس این طرح سالانه ۱۲ هزار تن از اعضای خانواده‌ی پناهجویانی که به دلیل جنگ یا شرایط غیرقابل‌تحمل در کشورشان اجازه‌ی اقامت موقت در آلمان را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به آنها بپیوندند.
دولت آلمان موافقت خود را با این طرح در ماه مه (اردیبهشت) سال جاری اعلام کرده بود.
گزینش این افراد توسط "اداره‌ی امور فدرال" (Bundesverwaltungsamt) صورت می‌گیرد و در این راستا "دلایل انسان‌دوستانه" تعیین‌کننده خواهد بود. دوری درازمدت از همسر، وجود یک فرزند خردسال، وجود خطرات جدی برای فامیل درجه یک در وطن پناهجو و بیماری علاج‌ناپذیر که مستلزم پرستاری درازمدت بیمار است، از جمله این دلایل به‌شمار می‌روند.
"اداره امور فدرال" می‌تواند در شرایط استثنایی یا "سخت"، مانند بیماری شدید پناهجو، از سقف ماهانه یکهزار نفر بگذرد.
مخالفت احزاب و سازمان‌های حقوق‌بشری
احزاب چپ و دموکرات‌های آزاد و سازمان‌های مدافع حقوق پناهجویان با قانون جدید پیوستن اعضای خانواده پناهجویان مخالفند.
دولت آلمان پیش از تصویب این طرح قانونی با سازما‌ن‌های حقوق بشری مشورت کرده و دریافته بود که که شماری از این سازمان‌ها آن را رد می‌کنند.
چند سازمان کلیسایی در بیانیه‌ی مشترکی از لایحه‌ی دولت به عنوان "طرحی غیرانسانی" و غیرقابل‌قبول انتقاد کردند.
احزاب چپ و دموکرات‌های آزاد آلمان دو طرح جداگانه به پارلمان ارائه کرده بودند. حزب چپ در طرح خود خواهان برداشتن هر گونه مانع قانونی برای پیوستن اعضای خانواده‌ی تمامی پناهجویان به آنها شده بود.
دموکرات‌های آزاد در طرح خود با مهاجرت اعضای خانواده پناهجویان به آلمان مخالفت کرده بودند.
اکثریت نمایندگان پارلمان هر دو طرح را رد کردند.

هیچ نظری موجود نیست: