۱۳۹۷/۰۳/۲۸

امکان پخش نشدن بازی ایران و اسپانیا ..

 
یک مسئول ارشد صداوسیما می‌گوید اگر تا چهارشنبه حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود پخش بازی ایران و اسپانیا به مشکل برمی‌خورد. او می‌گوید حق پخش تلویزیونی جام جهانی خریداری شده اما واریز پول با مشکلات بانکی روبرو است.
در پی افزایش شایعات درباره عدم خریداری حق پخش تلویزیونی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ به وسیله صداوسیمای جمهوری اسلامی، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش این سازمان تاکید کرد که این کار مدتی پیش انجام شده است.
علی اصغر پورمحمدی یک‌شنبه، ۲۷ خرداد ضمن بیان این موضوع، به خبرگزاری تسنیم گفته که به‌رغم این، معضل انتقال پول ممکن است ادامه پخش تلویزیونی بازی‌های جام جهانی روسیه در تلویزیون ایران را با مشکل روبرو کند.
این مشکلات به طور عمده ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده علیه ایران است که روابط مالی و بانکی و معاملات دلاری این کشور را با چالش‌های زیادی روبرو کرده است.
پورمحمدی گفته است: «ما قرارداد منعقد کرده‌ایم و بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خریداری شده‌اند اما به‌خاطر مشکلات مالی، رسانه ملی نتوانسته واریزی داشته باشد. الآن هم پرونده قرارداد مربوطه در دفتر معاونت مالی اداری صداوسیما توسط آقای احمد شهریاری پیگیری می‌شود.»
او می‌گوید از این به بعد مسئولان معاونت مالی بایستی سرعت به‌خرج بدهند و با رایزنی‌های جدی با بانک مرکزی به دنبال راه‌‌حل و راهکاری برای انتقال پول به شرکت مربوطه باشند.
امتیاز پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در اختیار شبکه "بین ‌اسپورت" از مجموعه رسانه‌ای الجزیره قطر است و برخی مسئولان ایرانی گفته‌اند حق پخش بازی‌ها برای این کشور تقریبا به نصف قیمت خریداری شده است. برخی منابع این رقم را ۲۰ میلیون دلار ذکر کرده‌اند.
ابهام در پخش بازی ایران و اسپانیا
به گزارش تسنیم، پورمحمدی در مورد احتمال اختلال در پخش دومین بازی ایران در جام جهانی گفت: «ممکن است بازی بعدی ایران مقابل اسپانیا در روز چهارشنبه را نتوانیم پخش کنیم، امیدوارم بخشی از این پول تا قبل از مسابقه پرداخت شود؛ در غیر این صورت برای ادامه پخش، دچار مشکل خواهیم شد. این را هم بدانید که این پرونده از شبکه سه و شورای ورزش خارج شده و اکنون دست معاون مالی اداری است و آن‌ها بایستی این پول را زودتر واریز کنند.»
خبرگزاری ایسنا روز جمعه، ۲۵ خرداد به نقل از وب‌سایت شبکه بین اسپورت گزارش داد که مسئولان این شبکه در توافق با فیفا برای دسترسی هر چه بهتر کشورهای عرب‌زبان به بازی‌های جام جهانی، ۲۲ بازی این دوره را رایگان پخش می‌کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما ابراز امیدواری کرده با رایزنی‌های معاونت اداری مالی این سازمان با رئیس جمهوری حسن روحانی و رئیس بانک مرکزی ولی‌الله سیف "یک نتیجه و راه‌حل مساعدی" پیدا شود تا مشکلی در ادامه پخش بازی‌ها در ایران پیش نیاید.
سایت خبری "تابناک" ۲۷ خرداد با اشاره به محدودیت‌های ایران در انتقال ارز "خطر اختلال" در پخش بازی ایران و اسپانیا و بازی بعدی این کشور در دور مقدماتی را جدی ارزیابی کرده است.
صداوسیمای جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته در مواردی مسابقات ورزشی جهانی را بدون پرداخت حق کپی رایت آنها و با استفاده از فرستنده‌های خارجی بازپخش کرده است. "تابناک" هشدار می‌دهد که ممکن است با این کار "برای فوتبال ایران در این شرایط حساس مشکلاتی به وجود آید".

هیچ نظری موجود نیست: