۱۳۹۷/۰۳/۰۵

حمله مسعود بهنود و خبرنگار بی‌بی‌سی به کاربران مخالف جمهوری اسلامی

behnood_052518.jpg
مسعود بهنود و عطاالله مهاجرانی با بازنشر توییت سیاوش اردلان، یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی، تلاش کردند تا مخالفان جمهوری اسلامی را بی‌اعتبار کنند.
در روزهای گذشته، کاربران ایرانی توییتر از داخل و خارج کشور، با انتشار صدها
زارتوییت باهشتگ  iranregimechange به معنی «تغییر حکومت ایران»، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی به گوش جهانیان رساندند.
انعکاس این هشتگ آنچنان گسترده بود که، مطابق انتظارات، خشم اصلاح‌طلبان حکومتی را به دنبال داشت‌. افرادی ناشناس در اقدامی هماهنگ تلاش کردند تا با ترفندهای مختلف، این هشتگ را منحرف کنند.
یکی از این اقدامات، ابداع هشتگ‌هایی بود که مشابه هشتگ اصلی اما با تفاوت‌های املایی، تلاش داشت از تعداد توییت‌های منتشرشده در هشتگ اصلی کم کند اما با توجه به صدها هزار توییت در هشتگ اصلی، راه به جایی نبرد.
سیاوش اردلان، از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی شاید با هدف بی‌اهمیت جلوه دادن مخالفان جمهوری اسلامی، مدعی شد که IP اکثر توییت‌های منتشرشده در خارج از ایران به ویژه در آمریکا ثبت شده‌اند.


این توییت اردلان مانند بسیاری از توییت‌های دیگر او با استقبال اصلاح‌طلبان حکومتی مواجه شد. مسعود بهنود و عطاالله مهاجرانی هم با ریتوییت کردن آن، حمایت خود را از این اتهام نشان دادند.

به گزارش سایت دماوند این در حالیست که به علت فیلتر بودن توییتر در ایران، کاربران داخل کشور ناچارند با استفاده از VPN به این نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند و چون اکثر VPNها در آمریکا مستقرند، کاملا طبیعی است که IPهای آنها نشان‌دهنده حضورشان در این کشور باشد.

هیچ نظری موجود نیست: