۱۳۹۳/۰۷/۲۵

قطار مسافربری لوکس بوداپست - تهران سفر خود را آغاز کرد

عکس تزئینی است
با یک بلیط گران‌قیمت می‌توان از پایتخت مجارستان با شکوه و جلال به پایتخت ایران مسافرت کرد. همه‌ی بلیط‌های اولین سفر قطار به فروش رفته است. نیروهای نظامی ایران امنیت قطار را در خاک کشور تامین می‌کنند.
 خبرگزاری "رویترز" گزارش داد که یک قطار مسافربری خصوصی لوکس اولین سفر خود را از بوداپست به تهران روز چهارشنبه(۱۴ اکتبر) آغاز کرد.
کابین‌های این قطار مجلل همه به حمام و دستشویی لوکس مجهز هستند و در سالن غذاخوری مسافران غذای خود را با نوای اجرای زنده پیانو صرف می‌کنند.
هر بلیط سفر از بوداپست که محل حرکت قطار است تا تهران که ایستگاه و مقصد نهایی است، بین ۹ هزار تا ۲۰ هزار پوند خرج دارد و بیشتر مسافران اولین سفر شهروندان استرالیایی و بریتانیایی‌‌اند. قطار در مسیر خود از کشورهای منطقه‌ی بالکان (رومانی و بلغارستان) و ترکیه نیز عبور می‌کند و در بعضی از این مناطق توقفی برای گشت‌وگذار مسافران خواهد داشت.
تیم لیتلر، بنیادگذار و رئیس موسسه‌ی "گلدن ایگل" که این تور را برنامه‌ریزی کرده، به خبرگزاری رویترز گفت: «در صنعت توریسم اتفاق تازه‌ای رخ داده است. افراد زیادی مشتاق‌اند به ایران سفر کنند، اما می‌خواهند که سفرشان با امنیت و آرامش توام باشد.»
لیتلر می‌گوید تور سفر با این قطار لوکس به پایتخت ایران، این امکان را برای مسافران فراهم کرده که با آسودگی و امنیت به ایران سفر کنند و از دیدنی‌های این مسیر طولانی نیز لذت ببرند. تمام بلیط‌های اولین سفر قطار به فروش رفته و با این‌که هزینه‌ی این سفر بالاست، استقبال از این امکان تازه خوب است.

نیروهای نظامی ایران امنیت قطار را تامین می‌کنند

قطار در طول مسیر خود از کشورهایی عبور خواهد کرد که درحال حاضر اوضاع چندان امنی ندارند. با این‌حال تیم لیتلر می‌گوید با همه‌ی کشورها هماهنگی کامل به عمل آمده است.
او می‌گوید برخی از کشورهای مسیر "امکان‌های بیشتری" برای تامین امنیت قطار و مسافران پیشنهاد داده‌اند و ایران نیز اعلام کرده که نیروهای نظامی کشور قطار را در داخل مرزهای ایران همراهی خواهند کرد تا هیچ‌گونه مشکلی رخ ندهد.
لیتلر می‌گوید برای ایران بسیار بااهمیت است که صنعت توریسم خود را توسعه دهد و این کشور می‌خواهد از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرد.
مسافران اولین سفر این قطار گران‌قیمت به رویترز گفتند که از همه‌ی خدمات قطار راضی‌اند و بسیار هیجان‌زده‌اند که بالاخره می‌توانند ایران را ببینند. قطار قرار است به شهرهای دیگر ایران نیز سفر کند تا مسافران دیدنی‌های شهرهای مختلف ایران را ببینند.
در طول مسافرت، مسافران در کابین‌های مجلل داخل قطار اقامت خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: