۱۳۹۳/۰۷/۲۳

قاضی امریکایی مردی را که از زیر دامن زنان عکس می‌گرفت تبرئه کرد

تقاطع: قاضی دادگاه عالی شهر واشنگتن دی.سی پایتخت امریکا، اتهامات علیه مردی را که به صورت پنهانی از زیر دامن زنان عکس می‌گرفت، رد کرد. در حکم این قاضی آمده که زنان نباید در اماکن عمومی، انتظار حریم خصوصی داشته باشند.
بر اساس حکم “جولیت مک‌‌کنا” که روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) صادر و به تازگی در رسانه‌های امریکایی منتشر شده، کریستوفر کلیولند، مردی که در تابستان ۲۰۱۳ به دلیل “عکاسی غیرقانونی” و بدون رضایت یا آگاهی از زنانی که بالاتر از او روی پله‌های “لینکلن مموریال” نشسته بودند، توسط پلیس پارک بازداشت شده بود، از اتهامات وارده، تبرئه شده است.
در حکم قاضی مک‌کنا آمده که زنان شاکی از “کلیولند”، به خاطر نوع لباس و طرز نشستن‌شان بر روی پله‌ها در یک مکان عمومی آن هم در طول روز، نمی‌توانند انتظار حفظ حریم خصوصی داشته باشند.
در جریان بازداشت این فرد اصالتا ویرجینیایی، ماموران پلیس در دوربین او چندین عکس از زیر دامن و پیراهن زنان پیدا کرده بودند که خانم “مک‌کنا” این عکس‌ها را به عنوان مدرک جرم قبول نکرده و با این استدلال که عکاس برای گرفتن‌شان نیازی به هیچ‌گونه “دست‌درازی غیرعادی” نداشته و آن‌چه در عکس‌ها دیده می‌شود، در معرض عموم قرار داشته، آن‌ها را از پرونده برداشته است.
قاضی دادگاه عالی واشنگتن با پذیرش “زننده” و “آزاردهنده” بودن کارهای آقای کلیولند، نوشته که با این وجود، قانع نشده که عکاسی کردن او از آن قسمت از اندام‌های زنان شامل باسن و پستان‌ها که در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، دلیل کافی برای بازداشتش توسط ماموران پلیس بوده است.
گفتنی است عکس‌های زیر دامن، یکی از عبارت‌های مورد علاقه‌ی کاربران اینترنت موتورهای جستجو به شمار می‌رود به طوری‌که در امریکا این عبارت، میلیون‌ها بار توسط کاربران جستجو شده است.
در همین ارتباط، در اوایل سال جاری، پوشیدن کفش‌های مجهز به دوربین مخفی که برای عکس گرفتن از زیر دامن زنان طراحی شده، در ژاپن ممنوع اعلام شد.
به دنبال آن، پلیس کیوتو دو مرد را که اقدام به فروش اینترنتی این نوع دوربین‌ها می‌کردند، بازداشت کرد.

هیچ نظری موجود نیست: