۱۳۹۰/۱۰/۲۱

اسرائیل در حال برنامه ریزی برای تعامل با ایران هسته ای است.

روزنامه تایمز چاپ لندن نوشت: یک مرکز پژوهشی در اسرائیل که دارای ارتباطات قوی با کابینه اسرائیل است، گزارشی را درباره اقدامات لازم برای "تعامل با ایران هسته ای" تدوین و به مقامات ارشد تل آویو ارائه کرده است.
تایمز در این باره می نویسد: این اقدام نشان می دهد اسرائیل امید به توقف فعالیت های هسته ای ایران را از دست داده است. این روزنامه اضافه کرد: مرکز "پژوهش های امنیت ملی اسرائیل" در نشستی با حضور فرماندهان نظامی سابق، سفرا و مسئولانی از سازمان جاسوسی تلاش می کند تا استراتژی اسرائیل درباره واکنش به آزمایش بمب هسته ای ایران و راه های آن را تهیه و تنظیم کند.
تایمز افزود: این مرکز پژوهشی که رئیس سابق سازمان جاسوسی نظامی اسرائیل، مدیریت آن را برعهده دارد، گزارشی را در این باره تهیه کرده و به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ارسال کرده است.
در این گزارش آمده است: در واکنش به آزمایش احتمالی بمب اتمی در ایران، آمریکا به اسرائیل پیشنهاد امضای "توافق دفاعی" خواهد کرد و از تل آویو خواهد خواست تا علیه ایران اقدام نظامی نکند.
در همان حال به رغم اینکه عربستان سعودی نیز به برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد روسیه هم با آمریکا ائتلاف خواهد کرد تا مانع از گسترش سلاح هسته ای در منطقه شود .
کارشناسان در مرکز پژوهش های امنیت ملی در اسرائیل معتقدند که آزمایش بمب هسته ای ایران احتمالا در سال 2013 انجام خواهد شد و پس از آن اقدامات تحریک آمیزی از سوی دولت احمدی نژاد روی خواهد داد که از جمله این اقدامات می توان به بازترسیم مرزهای ایران با عراق و اقدام علیه کشتی های ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد.
در این گزارش آمده است: تجربه نشان داده که ایران از فعالیت های هسته ای خود دست برنمی کشد اما تلاش خواهد کرد ضمن توافق با قدرت های جهانی ، موضع خود را تقویت کند.با این حال گزینه نظامی اسرائیل علیه ایران یا تهدید به استفاده از آن همچنان باید پس از تجربه هسته ای این کشور ، مطرح بماند.

هیچ نظری موجود نیست: