۱۳۹۰/۰۸/۲۲

سپاه پاسداران: در انفجار پادگان ملارد ۱۷ نفر کشته شدند

سپاه پاسداران اعلام کرده که در انفجاری شدید در یک پادگان این نهاد نظامی در اطراف کرج ۱۷ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شده اند و حال برخی از مجروحان نیز وخیم است.
سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفته است که سرتیپ حسن تهرانی مقدم، مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران، سازمانی که کار تولید تجهیزات نظامی برای این نهاد نظامی را به عهده دارد، جزو کشته شدگان است.



آقای شریف پیش تر به تلویزیون دولتی گفته بود که در حادثه انفجار در یکی از زاغه ها مهمات پادگان بیدگنه در حوالی ملارد شهریار در غرب تهران ۲۷ نفر کشته شده اند، اما بعدا اظهارات خود را اصلاح کرد.
او گفت که اعلام اشتباهی تعداد کشته شدگان به دلیل ناخوانا بودن گزارش فکس شده از محل حادثه بوده است.
پیش تر مجتبی خالدی، کارشناس مرکز هدایت عملیات بحران در ایران، تعداد مجروحان انفجار را ۲۳ نفر اعلام کرده بودند.
در پی وقوع این انفجار، سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که این انفجار ربطی به "آزمایش هسته ای که بعضی رسانه های بیگانه آن را مطرح کرده اند" نداشته و در هنگام جابجایی مهمات رخ داده است.
ورود امدادگران به پادگانی که انفجار در آن رخ داده بود تا ساعت ها با محدودیت مواجه بود. به گفته محمد مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران این محدودیت ها به این دلیل بود که "احتمال انفجار مجدد" وجود داشت.
اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس ایران و یکی از فرماندهان سابق سپاه، در گفتگو با سایت خبرآنلاین این شایعه را که انفجار در اثر "خرابکاری" بوده است تکذیب کرد و گفت که کمیسیون امنیت ملی فردا علت این انفجار را بررسی می کند.
صدای انفجار شدید در پادگان نظامی در اطراف کرج در نقاط مختلف شهر تهران شنیده شده است
سپاه پاسداران هم اعلام کرده است که کارشناسان این نهاد مشغول بررسی دلیل انفجار شده اند.
در نخستین ساعات پس از انفجار، گزارش های ضد و نقیضی در باره علت وقوع حادثه منتشر شده بود که بعضی از آنها از انفجار یک جایگاه گاز مایع حکایت داشت.
صدای انفجار به قدری شدید بوده که در نقاط مختلف شهر تهران شنیده شده است.
دو انفجار
حسین گروسی، نماینده شهریار در مجلس ایران به خبرگزاری خانه ملت گفته است که سانحه در واقع دو انفجار نزدیک به هم بوده است.
او گفت: "شدت دو انفجار به حدی بود که صدای مهیب و لرزش آن شیشه برخی ساختمان ها در اطراف محل حادثه را شکسته و مردم شهریار و شهر قدس را وحشت زده کرده است."
آقای گروسی تأکید کرد که این پادگان فقط انبار مهمات بوده و سربازان در آنجا حضور نداشته اند.

هیچ نظری موجود نیست: