۱۳۹۰/۰۸/۲۳

مرگ پسر محسن رضایی، از درگذشت مشکوک تا ترور

ساعاتی پس از آن که رسانه های ایران خبر از مرگ "مشکوک" پسر محسن رضایی، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری ایران، در دوبی دادند، یک سایت محافظه کار ایرانی می گوید که ماموران سازمان اطلاعاتی اسرائیل، موساد، او را "ترور" کرده اند.
۲۲ آبان وب سایت تابناک، نزدیک به آقای رضایی، خبر از درگذشت احمد، یکی از پسران این فرمانده سابق سپاه پاسداران در یکی از اتاقهای طبقه هجدهم هتل گلوریای دوبی را منتشر کرد.
این سایت، با اشاره به کشته شدن ۱۷ نفر در انفجار روز گذشته در یک پادگان سپاه در حوالی کرج نوشت: "همزمان با شهادت جمعی از همرزمان محسن رضایی، فرزند ایشان به طرز مشکوکی درگذشت."
تابناک در این خبر کوتاه توضیحی نداده که چرا فکر می کند میان این دو رخداد ارتباطی وجود دارد، مخصوصا این که پسر ۳۰ ساله آقای رضایی در سال ۱۳۷۷ به آمریکا رفت و به یکی از منتقدان پدرش و سیاستهای حکومت جمهوری اسلامی بدل شد.
او در سال ۱۳۸۴ به ایران برگشت، اما با وجود انتقادهایش از حکومت، تحت تعقیب قرار نگرفت.
پسر آقای رضایی چند سال پیش دوباره به آمریکا رفت و بنا به بعضی از گزارشها، با تبعه ای آمریکایی ازدواج کرد، ولی ظاهرا مقامهای جمهوری اسلامی این بار با بازگشت او به ایران مخالفت کردند.
سایت تابناک امروز از قول معاون اطلاع رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نوشته است که موضوع درگذشت احمد رضایی در حال بررسی است.
محسن رضایی اکنون دبیر مجمع تشخیص است.
اما ساعاتی بعد، پلیس دوبی اعلام کرد که علت حادثه را خودکشی احتمال می دهد و تحقیقاتش را در همین راستا به پیش می برد.
همچنین تابعیت احمد رضایی ، نه ایرانی، بلکه آمریکایی اعلام شد.
بنا به اعلام پلیس دوبی، احمد رضایی مچ دست چپش را بریده و به زندگی خود پایان داده است.
انتظار می رود گزارش پزشکی قانونی فردا دوشنبه منتشر شود.
سرتیپ خلیل ابراهیم المنصوری، مدیر اداره تحقیقات جنایی پلیس دوبی، گفته که هیچ ظن جنایی درباره این مرگ وجود ندارد.
اما بعد از ظهر سایت اینترنتی عماریون مدعی شد احمد رضایی به دست عوامل موساد ترور شده است.
این سایت نیز میان انفجار پادگان سپاه و این اتفاق "همزمانی" برقرار کرده است.
عماریون درباره انگیزه احتمالی اسرائیل برای انجام این عملیات توضیحی نداده، ولی افزوده است که به محض تکمیل اطلاعات، جزئیات بیشتری از "این اقدام کثیف رژیم اشغالگر قدس" منتشر خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: