۱۳۹۰/۰۲/۱۰

فاطمه کروبی: از حقوق یک زندانی هم محروم هستیم

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی گفت که شرایط بازداشت خانگی او و همسرش به گونه ای است که حتی از حقوق یک زندانی عادی هم محروم هستند.
خانم کروبی که روز شنبه برای انجام امور درمانی خود موقتا از حبس خانگی خارج شده بود، شب گذشته (پنجشنبه شب ۸ اردیبهشت) پیش از بازگشت به حبس با سایت سحام نیوز گفت و گو کرد.
فاطمه کروبی که از چند روز بعد از راهپیمایی معترضان در ۲۵ بهمن ۸۸ در بازداشت خانگی است، گفت پیش از عید نوروز شرایط بازداشت او و همسرش "بسیار سخت" و برخوردهای ماموران امنیتی "خشن" بوده، اما در سال جدید "رویکرد جدیدی" حاکم شده و اوضاع حبس آنها "کمی بهتر" شده است.
خانم کروبی درباره واژه "حصر" که در بعضی از رسانه ها برای توصیف وضعیت او و همسرش استفاده می شود، گفت: "واژه حصر که در بیرون رایج است، درست نیست. زیرا ماموران امنیتی نه تنها تمام مجتمع مسکونی را تصرف کرده اند، بلکه حتی آپارتمان مسکونی ما را نیز در اختیار دارند."
فاطمه کروبی همچنین در این گفتگو روحیه مهدی کروبی را "بسیار خوب" توصیف کرد و گفت: "همانطور که خود آقای کروبی بارها گفته اند به مسیر خود در جهت اصلاح انحراف به وجود آمده در انقلاب و دفاع از حقوق مردم ایمان دارند و در این راه آماده پرداختن هر هزینه ای هستند".
خانم کروبی در پایان این گفتگوی کوتاه از "محبت بی دریغ و حمایت های مردم شریف ایران در داخل و خارج کشور" نسبت به خودش، آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد تشکر کرد.
بعد از تظاهرات مخالفان در ایران در روز ۲۵ بهمن ۸۸ که به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و در همبستگی با خیزش های مردمی در کشورهای مصر و تونس برگزار شد، فشارها بر این دو رهبر مخالفان شدیدا زیاد شد و این دو عملا از آن زمان به همراه همسرانشان در حبس خانگی هستند.
فاطمه کروبی روز شنبه ۳ اردیبهشت برای پیگیری امور درمانی خود از منزل خارج شده بود که بنا بر خبر سحام نیوز پنجشنبه شب به بازداشت خانگی بازگشته است.

هیچ نظری موجود نیست: