۱۴۰۲/۰۲/۰۶

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در بابلسر ترور شد ...


منابع خبری در ایران گزارش داده اند که آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در یک حمله مسلحانه در بابلسر کشته شد. 
روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به خبرنگار مهر گفته است که ضارب دستگیر شده است. میزان پایگاه خبری قوه قضائیه گزارش داد که در این حادثه سه نفر مجروح شدند. 
بنابر گزارش رسانه‌های ایران او با شلیک گلوله «در محدود میدان شهربانی بابلسر» کشته شده است. یک شاهد عینی به پایگاه خبری «حوزه» گفت عباسعلی سلیمانی «در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متاسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شدند‌».
 محل ترور در شعبه بانک ملی میدان شهربانی (بسیج) بابلسر گزارش شده است عباسعلی سلیمانی بین سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۷ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بود. او در سال ۱۳۹۷ از سمت امام جمعه زاهدان استعفا داد و گفت رهبر ایران به دنبال «جوانگرایی» است و خود را به عنوان «اولین شهید این تفکر زیبا» معرفی کرد. او در آن زمان نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در امور اهل سنت هم بود.


 رسانه‌های محلی مازندران ویدیویی از لحظه انتقال جسد عباسعلی سلیمانی منتشر کرده است عباسعلی سلیمانی متولد ۱۳۲۶ در سوادکوه مازندران بود. او علاوه بر فعالیت به عنوان نمایندگی ولی فقیه در کاشان، مدتی به عنوان امام جمعه زاهدان و بابلسر هم  منصوب شده بود.

 او طرفدار تفکیک جنسیتی زن و مرد در ادارات بود. عباسعلی سلیمانی اصولگرا بود اما در انتخابات مجلس خبرگان به عنوان کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت وقت (حسن روحانی) هم معرفی شد.
پشت پرده ترور عباسعلی سلیمانی در بابلسر؛ سلیمانی چهارمین نفر یک فهرست بود.
BBC

هیچ نظری موجود نیست: