۱۳۹۸/۱۰/۲۱

فرمانده هوا فضای سپاه: سامانه موشکی، هواپیمای اوکراینی را با موشک کروز اشتباه گرفته بود

 
 حاجی‌زاده: تاخیر در اطلاع رسانی، روال نیروهای مسلح استآقای حاجی‌زاده در کنفرانس خبری همچنین گفت که سازمان هواپیمایی کشوری که تا قبل از اعلام نیروهای مسلح از عدم شلیک به هواپیما "دفاع می‌کرد که این حادثه حمله موشکی نیست" به خاطر این بوده که "اطلاعی از این قضیه نداشتند".
وی گفت که تمامی عوامل شلیک به هواپیما را ستاد کل نیروهای مسلح ایران "قرنطینه کرده و مشغول جمع‌آوری اطلاعات بود" و "تاخیر در اطلاع‌رسانی برای کتمان نبود بلکه روال همین است".
توضیحات فرمانده نیروی هوافضای سپاهامیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حال توضیح دادن درباره هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراین بر روی نقشه است. آقای حاجی زاده گفته پدافند هواپیمای مسافربری را موشک کروز تشخیص داده بود.
حاجی‌زاده: بخاطر تهدید آمریکا برای حمله به ۵۲ نقطه همه نیروها در آماده باش بودندفرمانده هوا فضای سپاه در کنفرانس خبری اش گفت که بخاطر تهدید آمریکا برای حمله به ۵۲ نقطه همه نیروها در آماده باش بودند و تعدادی سامانه ضد موشکی به اطراف تهران اضافه شده بودند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: همه مسئولیت را می‌پذیریمامیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در اولین واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی به علت شلیک موشک گفته است "بررسی و ارزیابی این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انجام خواهد شد."
آقای حاجی‌زاده که در شبکه‌های اجتماعی احتمال کناره‌گیری او مطرح شده، گفته است "ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم."

هیچ نظری موجود نیست: