۱۳۹۸/۰۴/۰۷

کارزار شنای تمام برهنه در واکنش به کارزار شنا با بورکینی در فرانسه

bathe_062719.jpg
یورونیوز - به دنبال انتشار خبر حضور زنان مسلمان با پوشش موسوم به بورکینی در استخرهای شهر گرنوبل فرانسه، گروهی از ساکنان این شهر با به راه انداختن کارزاری از مردم خواستند تا در اعتراض به این نوع پوشش، لخت مادرزاد در استخر شنا کنند.
حدود یک ماه پیش گروهی از زنان مسلمان که عضو انجمنی به نام «اتحاد شهروندی» بودند با حضور در استخر دوفن گرنوبل با پوشش کامل خواستار آزادی حضور زنان مسلمان در استخرها با پوشش اسلامی شدند. آنها روز یکشنبه گذشته نیز با حضور در استخر دیگری در این شهر به نام «ژان برون» بار دیگر توجه مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کردند.
این حرکت با واکنش شدید گروه دیگری از شهروندان فرانسوی روبرو شد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، این دعوت به آزادی پوشش بورکینی در استخر را حاصل تلاش اسلام‌گرایان خواندند. آنها با ایجاد صفحه‌ای در فیس‌بوک از مردم خواستند تا روز یکشنبه آینده ۹ تیر، تمام برهنه و حتی بدون پوشیدن مایو به استخر رفته و بدین گونه پوشش بورکینی را محکوم کنند.



در این صفحه نوشته شده است: «اسلام‌گرایان می‌خواهند بورکینی را در استخرهای گرنوبل تحمیل کنند. شهردار گرنوبل دست روی دست گذاشته و به طور نگران‌کننده‌ای در این زمینه منفعل است. اما ما برای برخورد با چنین رویکردی، خواهان تشکیل یک جنبش شهروندی، زیست‌محیطی و لائیک هستیم. به همین منظور از همه شهروندان زن و مرد پایبند به ارزش‌های جمهوری (فرانسه) را دعوت می‌کنیم تا روز یکشنبه آینده لخت لخت در برابر این کماندوهای بورکینی دربیایند! اینها می‌خواهند در برابر روشنی، تاریکی بیاورند اما ما با هم حوله‌ها را می‌اندازیم! زنده باد لائیسیته بی قید و بند! همگی علیه اسلام‌گرایی لخت شویم تا اریک پیول (شهردار) هم تکانی بخورد!»
 
beach.jpg011.jpg022.jpg03.jpg05.jpg
با این حال شهرداری گرنوبل در واکنش با انتشار بیانیه‌ای ضمن تقبیح این کارزار فیس‌بوکی گفته است که چنین کارزاری دو دستگی میان شهروندان را شدیدتر خواهد کرد. در این بیانیه آمده است که شهرداری در عین حال که پوشیدن بورکینی را محکوم می‌کند، تمایلی ندارد که به این جنجال دامن بزند.
صدوق بوزاین، معاون ورزشی شهرداری گرنوبل در این زمینه به رسانه‌های محلی گفت برخورد شخصی و فیزیکی با زنان بورکینی‌پوش مناسب نیست. وی ضمن یادآوری این قانون که پوشیدن مایو در استخر دلیل بهداشتی دارد، گفت که تنها دو نفر از زنان شرکت‌کننده در کارزار بورکینی اهل گرنوبل یوده و باقی آنان برای «برانگیختن حساسیت» مردم و «تبلیغ اسلام سیاسی» به استخر این شهر آمده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: