۱۳۹۸/۰۱/۰۵

بروز سیل در شیراز ده‌ها خودرو را واژگون کرد

در ادامه بروز سیل در بخش‌های متعددی از ایران، صبح روز دوشنبه، بارش شدید باران بسیاری از مردم را در بخش‌هایی از شیراز غافلگیر کرد. ورودی‌های شمال این شهر مسدود شده‌‌اند و به مسافران توصیه شده که به شیراز نیایند. 

Iran Überschwemmungen im Süden (Mehrnews)
سیل شدید و بی‌سابقه در شیراز حدود ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن با خود برد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب ورودی‌های شمال شهر شیراز و دروازه قرآن مسدود شده‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سیلاب در دروازه قرآن چندین شهروند را نیز با خود برده است. تصاویر ویدیویی همچنین نشان می‌دهند که بازار تاریخی وکیل شیراز نیز زیر آب رفته است. حسن روحانی به دلیل جاری شدن سیل در بخش‌های گسترده‌ای از کشور به همه استانداران، فرمانداران و مسئولان کشور دستور داده تا پایان تعطیلات نوروزی در محل خدمت حضور مستمر داشته و در آماده‌باش کامل بسر ببرند.
تصاویری که از بروز سیل در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شده‌اند از جریان مهیب آب حکایت دارند که شمار متعددی خودرو را با خود می‌برد.
محمدهادی قانعی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر به شهروندان توصیه کرد که  از تردد در کنار گذرها خودداری و از مسیرهای جایگزین عبور کنند. او از مردم خواست که از  حرکت در درون شهر و رفت‌وآمدهای غیر ضروری، خودخوداری کنند .
سیل در لرستان هم خساراتی بر جای گذاشته است. بارش شدید باران در پلدختر موجب راه افتادن سیلاب و خسارت به این شهر شده است و در ۵۰ روستای منطقه قطع برق اتفاق افتاده است.
سازمان هواشناسی ایران وضعیت جوی کشور را تا روز چهارشنبه ناپایدار و توام با باران‌های شدید توصیف کرده است. بیم آن می‌رود که تهران نیز با بارش شدید باران مواجه شود.

هیچ نظری موجود نیست: