۱۳۹۸/۰۱/۰۵

۳ ثانیه غفلت، زندگی عکاس رهبر کره شمالی را به باد داد


کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی عکاس ویژه خودش را اخراج کرد، تنها به این دلیل که سه ثانیه جلوی دید مردمی که آمده بودند او را ببیند را گرفت.
به گزارش دیلی‌میل، عکاس رهبر کره‌شمالی که از او با نام «ری» یاد می‌شود، در جریان یک کمپین انتخاباتی، ناخواسته اشتباهی مرتکب شد که زندگی او را به باد داد. او حالا با اخراج از حزب کارگران کره‌شمالی، شهروند درجه دو به شمار می‌رود.
در یک نشست انتخاباتی و در پای یک صندوق را ی که رهبر کره‌شمالی در آنجا سخنرانی می‌کرد، آقای ری کوشید تصویری از بهترین زاویه ممکن از کیم یونگ اون ثبت کند ولی برای اینکار 3 ثانیه دقیقا میان مردم و رهبرشان ایستاده و مانع دید آنها شد. این موضوع عصبانیت کیم یونگ اون را بر انگیخت و سبب شد دستور اخراج عکاس ویژه خود را صادر کند. ری از سمت خود بازنشسته شده، از حزب کارگر اخراج و شهروند درجه دو کره شمالی شد.
ری برای ثبت این عکس چند قانون که توسط رهبر کره شمالی وضع شده بودند را نقض کرد. به دستور کیم یونگ اون، هیچ کس حق ندارد از فاصله‌ای کمتر از دو متر از او عکس بگیرد. عکاسی از روبرو از رهبر کره شمالی نیز ممنوع است.
دیلی‌میل به نقل از منابع خود در پیونگ‌یانگ گزارش کرد آقای ری براساس قوانین کره شمالی با اخراج از حزب کارگران این کشور، شهروند درجه دو به شمار خواهد آمد.
ری در ماه‌های گذشته عکاس ویژه کیم یونگ اون بود و وظیفه عکاسی از او در دیدار رهبر کره‌شمالی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ویتنام را نیز بر عهده داشت و به این تزتیب زندگی شغلی این عکاس نگون‌بخت برباد رفت.

هیچ نظری موجود نیست: