۱۳۹۷/۰۹/۱۶

ظریف تلویحا امارات متحده عربی را به دست داشتن در حمله چابهار متهم کرد

 

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران تلویحا امارات متحده عربی را مسئول این حمله برشمرد.
آقای ظریف در توییتر خود نوشت:‌ «تروریست‌های برخوردار از حمایت خارجی بی‌گناهان را در چابهار می‌کشند و زخمی می‌کنند. چنانکه پیش از این نیز آشکارا اعلام کرده‌ایم چنین جنایت‌هایی بی‌مجازات باقی نخواهد ماند.»
وی همچنین افزود:‌ «دستگاه‌های اطلاعاتی ما در سال ۲۰۱۰ تندروهایی را که از امارات متحده عربی می‌آمدند شناسایی و بازداشت کردند. قول می‌دهم که ایران تروریست‌ها و اربابان‌شان را تسلیم عدالت می‌کند.»
این در حالی است که ساعاتی پیش گروه انصار الفرقان مسئولیت بمبگذاری در بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان ایران را پذیرفت.
گروه انصارالفرقان که پس از تجزیه گروه جندالله تشکیل شد در کوه‌های صعب‌العبور سیستان و بلوچستان مستقر شده است. ایران در خرداد ماه سال گذشته اعلام کرد مولوی جلیل قنبرزهی رهبر این گروه را طی عملیاتی کشته است.
صبح پنجشنبه فردی که با یک خودروی وانت قصد ورود به مقری انتظامی در بندر چابهار را داشت پس از توقف خودرویش از سوی مأموران آن را منفجر کرد. در پی این اقدام دو مأمور نیروی انتظامی جان باختند و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
واکنش‌های داخلی به حمله چابهار
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حمله انتحاری چابهار را محکوم کرد. آقای رضایی در توییر خود نوشت:‌ «چابهار پاره‌ای از وجود کوه‌پیکر ایران است. با سوزن خیاطی به جنگ فیل رفتن، نتیجه‌اش روشن است.»
از سوی دیگر مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اعلام کرد این کمیسیون به زودی حمله چابهار را بررسی می‌کند.
همچنین سخنگوی سپاه پاسداران نیز از تصمیم سپاه برای یافتن و مجازات عوامل تروریستی چابهار خبر داد.
رمضان شریف گفت:‌ «گروهک‌های تروریستی عمدتا با سرویس‌های امنیتی بیگانه مانند کشور عربستان مرتبط هستند و همواره سعی دارند ناامنی‌هایی را در مناطق مرزی ما ایجاد کنند.»
وی افزود:‌ «این حملات تروریستی پاسخ‌های کوبنده‌ای در پی دارد.» ‌

هیچ نظری موجود نیست: