۱۳۹۷/۰۹/۱۰

«جت‌های جنگی اسرائیل زرادخانه سپاه پاسداران و حزب‌الله را بمباران کردند»

 

دویچه وله : به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه یک زرادخانه سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه هدف حملات جت‌های جنگی اسرائیل قرار گرفته است. این پایگاه در جنوب دمشق بوده است.
خبرگزاری آلمان به نقل از گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است خبر داده که جمعه شب (نهم آذر/۳۰ نوامبر) جت‌های جنگی اسرائیل یک پایگاه سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در جنوب دمشق را بمباران کرده‌اند. ابتدا خبرگزاری رسمی سوریه سانا خبر داده بود که یک پایگاه ارتش سوریه در بلندی‌های جولان بمباران شده است. بنابر اخباری که پیش از آن منتشر شده بودند یک جت جنگی اسرائیل در همین منطقه سرنگون شده است. این خبر را سخنگوی ارتش اسرائیل تکذیب کرد و به خبرگزاری رویترز گفت که "این خبر اشتباه است."
در گذشته نیز حملاتی مشابه علیه مواضع نیروهای نظامی ایران در سوریه را انجام گرفته است. در یکی از این حملات که در اردیبهشت امسال صورت گرفت، ۱۵ تن از افراد سپاه قدس کشته شدند. ارتش سوریه اسرائیل را مسئول این حمله دانست. اگرچه اسرائیل ظاهرا در جنگ سوریه دخالتی نمی‌کند، اما نیروی هوایی ارتش این کشور تا کنون بارها مواضعی را در خاک سوریه هدف قرار داده است. این حملات متوجه مقر نیروهای جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان و دیگر متحدان ایران بوده‌اند.
رویترز شهریورماه امسال به نقل از منابع مطلع در منطقه گزارش داده بود که اسرائیل از سال ۲۰۱۳ حملاتی را علیه نقل و انتقال محموله های سلاح برای حزب الله لبنان، و مراکز استقرار نیروهای ایران در سوریه آغاز کرده است.
همان زمان مقام های وزارت دفاع اسرائیل از بیش از ۲۰۰ حمله در دو سال گذشته علیه اهداف ایران در سوریه پرده برداشتند.

هیچ نظری موجود نیست: