۱۳۹۷/۰۷/۱۴

حضور میرحسین موسوی در خانه برادرش پس از ۹ سال

Ähnliches Foto 
روزنامه ایران خبر داد که میرحسین موسوی، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، دو هفته پیش و پس از ۹ سال توانسته به خانه برادرش، میرمحمود موسوی، برود و «با حضور مأموران امنیتی» با او دیدار کند.
این روزنامه درمقدمه مصاحبه با میرمحمود موسوی نوشت که دیدار دو هفته پیش «بواسطه گشایش اندکی در حصر» صورت گرفته است.
بخش عمده مصاحبه میرمحمود موسوی، مدیرکل پیشین آسیای غربی وزارت خارجه، با شماره روز شنبه، ۱۴ مهر، روزنامه ایران درباره موضوعات سیاست خارجی است.
او در بخشی از این مصاحبه همچنین گفت که «آثار منفی حصر» این سه نفر «دامن همه را گرفته است».
به گفته میرمحمود موسوی «برداشته شدن حصر یکی از مطالبات جدی کسانی است که مسائل کشور را درک می‌کنند ... و متوجه هستند که حصر کردن سه انسان بدون حکم قضایی و بعد فراهم کردن دستگاه‌های تبلیغاتی یک‌طرفه و هزینه‌های میلیاردی در جهت تحریف حقایق، تا چه حد نادرست بوده است».
از ماه‌های پایانی سال گذشته گزارش‌هایی درباره برداشته شدن برخی از محدودیت‌های میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، منتشر شده است.

دیدار اقوام مهدی کروبی با او در نوروز، «بازکردن پنجره‌های» جوش‌داده شده منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و اجازه خروج به آنان برای دیدار با فرزندان از جمله این اتفاقات است.
اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی و مجتبی ذوالنور نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس نیز در محل حصر با مهدی کروبی دیدار کرده‌اند.

زهرا رهنورد در اردیبهشت ماه خبر داده بود که به تازگی به صورت شفاهی به او پیشنهاد «حق تردد محدود» با اطلاع مأموران اعلام شده و او این پیشنهاد را رد کرده است.
در همین حال وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز پنج‌شنبه، ۱۲ مهر، با تکذیب شایعه رفع حصر رهبران جنبش سبز از قول زهرا رهنورد نوشته بود که اگر اراده‌ای برای رفع حصر باشد «باید به صورت رسمی و کتبی اعلام شود».
حسن روحانی در دو انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ وعده رفع حصر را مطرح کرده بود و از آغاز سال ۹۷ انتقادهای چهره‌های اصلاح‌طلب به پیگیری نشدن موضوع حصر از سوی او افزایش یافته است.
وب‌سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، در مرداد ماه خبر داده بود که حسن روحانی در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، خواستار رفع حصر رهبران جنبش سبز شده، اما رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر با این امر مخالفت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: