۱۳۹۳/۰۹/۰۶

همه هنرمندان جوانمرگ ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)

خبر ناگهانی است. همه شوکه می‌شوند و افسوس می‌خورند که چه وقت خداحافظی بود. چاره چیست؟ امکان بازگشت وجود ندارد. اندک زمانی به سکوت می‌گذرد و باز هم دیگری تصادف می‌کند یا بیماری از پا درش می‌آورد. باز هم آهی و افسوسی اما زندگی ادامه دارد. پوپک گلدره، عسل بدیعی و داوود اسدی از مشهورترین هنرمندانی هستند که در این فهرست جای می گیرند.دو هنرمند جوان به فاصله یک روز و پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان اهالی هنر را تنها گذاشتند و رهسپار دیار دیگر شدند. این بهانه‌ای شد تا یادی از برخی هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر داشته باشیم.
مرگ در 19 سالگی:
کیمیا یادگاری‌نژاد بازیگر تئا‌تر بامداد پنجشنبه 15 آبان امسال، در 19 سالگی و یک روز پس از اجرای نمایش شهادت حضرت رقیه(س) بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. او در نمایش‌هایی چون «هیچی» و «میوه‌های نارس» به ایفای نقش پرداخته بود. یادگاری‌نژاد متولد 1374 و دانشجوی سال آخر رشته بازیگری واحد رسانه و از اعضای فعال کانون نمایش فرهنگسرای تهران بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر
او در سومین جشنواره تئا‌تر شهر به خاطر بازی روان و تأثیرگذارش در نمایش «میوه‌های نارس» کار گروهی اعضای کانون نمایش فرهنگسرای تهران به سرپرستی شاهد پیوند کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.
مرگ در 25 سالگی:
محسن رسول‌اف عکاس در سانحه هواپیمایی ۷۳۷ قرقیزستان و در ۲۵ سالگی درگذشت. او عکاس پشت صحنه فیلم‌های آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی و لالایی‌ها به کارگردانی منیژه حکمت بود و به این ترتیب به سینما که خیلی به آن علاقه داشت نزدیک شد. گرایش اصلی محسن عکاسی هنری بود و در کنار آن به عکاسی در شاخه‌های دیگر می‌پرداخت. ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به این کارنامه یک ساله او افزود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
مرگ در 26 سالگی:
مژگان پوریگانه دانشجوی فوق‌لیسانس دانشگاه آزاد و بازیگر نقش اصلی فیلم «عروس کاغذی» (حجت‌اله سیفی) متولد ۱۳۴۹، دی‌ماه ۱۳۷۵ در 26 سالگی بر اثر تصادف با اتومبیل در مسیر دانشگاه، درگذشت. نخستین فیلم او «عروس کاغذی» بود و به جای او در این فیلم مینو غزنوی صحبت می‌‌کرد.
مرگ در 27 سالگی:
سید امین مهاجرانی آهنگساز جوان سینما و تلویزیون فروردین 86، در 27 سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت. از کارهای این آهنگساز سینما می‌توان به فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌اله» ساخته محمدرضا ورزی اشاره کرد. وی همچنین برای آخرین کار پرویز شیخ طادی با نام «سومین روز پس از مرگ» موسیقی ساخته بود. از دیگر کارهای وی می‌توان به فیلم‌ها و مجموعه‌های «سقوط»، «صدر اعظم»، «کاخ تنهایی» و «پدرخوانده» اشاره کرد. مهاجرانی از شاگردان «مجید انتظامی» آهنگساز صاحب سبک سینمای ایران و لوریک‌ خوبیان بود.
مرگ در 28 سالگی:
فرانک میری بازیگر جوان سینما و تئا‌تر، دستیار کارگردان سینما و فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری، تیرماه 1390، در 28 سالگی، بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
او فعالیت هنری خود را از سال 1381 در نمایش‌های دانشجویی آغاز کرد. بازی در نمایش‌های «عشقه» به کارگردانی محمد رحمانیان، «راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان» به کارگردانی احمد ایرانی‌خواه، «ما کجا اینجا کجا» به کارگردانی میثم یوسفی، «پیک نیک در میدان جنگ» محمد هوشمندفر، «تئوری بیندر مایر» به کارگردانی محمد خداوردی و... از جمله فعالیت‌های این بازیگر تئا‌تر است. وی در فیلم سینمایی «پرونده هاوانا» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «جایی برای زندگی» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا به ایفای نقش پرداخته بود.
مصطفی مزرعتی مستندساز کاشانی و مدیر مؤسسه فیلمسازی سیمانمای ماندگار کاشان مرداد امسال در 28 سالگی از دنیا رفت. امیر و مصطفی مزرعتی دو بردار مستندساز به همراه خانواده‌های خود شهربانو شوکتی، زهره شکاری و پسر خردسال خود محمدپارسا برای تهیه مستند دو قسمتی تلویزیونی «دیار ماندگار» در طبس با هواپیمای آنتونوف 140 از فرودگاه مهرآباد تهران عازم طبس بودند که دچار سانحه‌ سقوط هواپیما شدند.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
مهدی اباسلط کارگردان و دانش‌آموخته‌ سینما مرداد سال 88 در 28 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. او نمایشنامه «سادگی منو ببخش کیارستمی» را به چاپ رسانده بود و فیلم‌های «خنگ‌آباد»، «بچه‌های خیابان» و «مسعود کیمیایی عاشق» را در کارنامه داشت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
مرگ در 29 سالگی:
امید اله‌داد سینماگر جوان و از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران دوم آذرماه 87 بر اثر ایست قلبی در 29 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.او از اعضای انجمن تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه بود که فیلم‌های کوتاه بسیاری چون: طوفان سنجاقک (شهرام مکری)، خوره (سعید حبیبی) و چندین کار کوتاه دیگر را تهیه کرده بود.
محمد باباوند بازیگر و کارگردان تئا‌تر اسفندماه 91 و در 29 سالگی بر اثر تشنج در شهرستان ساری درگذشت.باباوند که فارغ‌التحصیل هنرستان بازیگری سوره پسران بود در نمایش‌هایی از جمله «خشم و هیاهو» و «گلادیاتور» نیز ایفای نقش کرد و توانست جوایزی از جمله دیپلم افتخار بازیگری از جشنواره هنرستان‌های بازیگری را کسب کند. وی از سال 82 به کارگردانی تئا‌تر روی آورد و با وجود سن کم توانست بیش از ده نمایش را کارگردانی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به «حریم»، «کابوس‌ها و خون»، «نقل عزل»، «کفتر به توان دو»، «بچه‌های عاشورا» و «صبور» اشاره کرد.
اشکان بانکی پسر اصغر بانکی، تهیه‌کننده در 29 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. او در فیلم «تو و من» در کنار محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست ایفای نقش کرده بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
مرگ در 30 سالگی:
حسین ابراهیمی متولد 1355 در تهران در سوم بهمن ماه 1385 به دليل ايست قلبي درگذشت. وی نخستين بار در سال 1376 در مجموعة تلويزيوني كهنه سوار (اكبر خواجويي) بازي كرد که در اين مجموعه در نقش حسين، جواني كه به رغم ميل پدرش علاقه مند به ورزش كشتي است، بازي كرد.
همه هنرمندان جوانمرگ ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
اين مجموعه در ارديبهشت ماه سال 1377 از شبكة سوم سيما پخش شد كه نخستين مجموعة تلويزيوني اين شبكه با موضوعي ورزشي بود و نقش پدرش را محمدعلي كشاورز بازي كرد. مرحوم ابراهيمي به جز اين مجموعه، در تعدادي فيلم كوتاه براي شبكة جام جم بازي كرد و قرار بود در مجموعة ديگري با عنوان همسفر بازي كند كه اجل مهلتش نداد.
شهید «هادی باغبانی» در سال 1362 در روستای دار بدین روشن بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر متولد شد.
همه هنرمندان جوانمرگ ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
وی سابقه چندین سال فعالیت مستندسازی در حوزه هنری، روایت فتح و صداوسیما داشت و با اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی نیز همکاری می‌کرد.شهید هادی باغبانی از ابتدای بحران سوریه برای مستندسازی از جنایات تکفیری‌ها و تروریست‌ها به سوریه سفر کرد که در تاریخ 28 مرداد 92 در 30 سالگی به دست تروریست‌های تکفیری النصره به شهادت رسید.از شهید باغبانی یک دختر به نام رضوانه به یادگار مانده است که در هنگام شهادت پدر تنها 3 ساله بود.
سروناز سیدی شاعر، داستان‌نویس و نقاش جوان ایرانی و از شاگردان آیدین آغداشلو شامگاه 27 فروردین‌ 88 در 30 سالگی براثر ایست قبلی درگذشت. از سیدی مجموعه «آبسوراک» در سال 1385 از سوی انتشارات آنا منتشر شده است. او چندین نمایشگاه نقاشی انفرادی برپا کرد که آثارش مورد توجه بسیاری از اهالی هنر قرار گرفت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
سروناز سیدی در حال آماده‌سازی تازه‌ترین مجموعه شعر خود بود که فرصت این کار را نیافت. او در نقاشی یکی از شاگردان «آیدین آغدشلو»، در شعر، شاگرد «منوچهر آتشی» و در داستان، شاگرد «محمد محمد‌علی» بود.
مرتضی پاشایی، متولد 20 مرداد 1363 بود و موسیقی را از 14 سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد. او از کودکی با بیماری زخم معده دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام پس از بستری شدن در بخش ICU بیمارستان، سرطان معده او را از پا درآورد. این خواننده‌ جوان پاپ که صبح روز جمعه، 23 آبان‌ماه از دنیا رفت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر

مرگ در 31 سالگی:
مهدی دانش‌رفتار دستیار کارگردان فروردین‌ 1389 پس از 15 روز کما، در 31 سالگی دار فانی را وداع گفت.دانش‌رفتار 22 اسفند پس از عمل جراحی باز روی مغزش به کما رفت و پس از چند روز کما درگذشت. او در مجموعه‌های تلویزیونی نظیر «خرده ستمگران» و «عبور از پاییز» به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
ساناز کیهان بازیگر سریال پربیننده «خط قرمز» 25 دی‌ در 31 سالگی طی تصادفی در خیابان حسینیه ارشاد درگذشت. کیهان در سریال «خط قرمز» نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را ایفا می‌کرد.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)

مرگ در 32 سالگی:
نیما نهاوندیان مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیما دی‌ ۱۳۹۱ در 32 سالگی در منزل خود درگذشت. وی از سال ۱۳۷۸ همکاری خود را با صدا و سیمای مرکز گلستان آغاز کرد وسپس از سال ۱۳۸۳ در صدا و سیمای مرکز تهران در شبکه دو و جام جم همچنین در برنامه‌های رادیو ایران به عنوان گوینده و مجری حضور داشت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر
نیما نهاوندیان در اثر برخورد با یک میز خون‌ریزی مغزی کرد و به دلیل آن‌که به تنهایی در خانه حضور داشت و کمک‌رسانی با تأخیر صورت گرفت، بعد از کما رفتن و مرگ مغزی فوت کرد.
سعید امینی که بازی تأثیرگذارش در فیلم «نفس عمیق» در ذهن‌ها حک شده بود سال گذشته در 32 سالگی بر اثر گازگرفتگی جان سپرد.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
مهتا مشایخی عکاس در 32 سالگی به دلیل عارضه قلبی چشم از جهان فروبست. آثار این هنرمند در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی به نمایش گذاشته شده بود، عمده آثار او در سبک فیگوراتیو و نمادین و در ابعاد بزرگ با رنگ آکریلیک بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
او از سال 83، 3 نمایشگاه انفرادی در گالری‌های نار تهران و میرک مشهد برپا کرد و حضور در نمایشگاه گروهیCanvase New York artدر نیویورک، هفت نگاه در خانه هنرمندان تهران و نگارخانه‌های نار و ماه تهران در کارنامه هنری وی به چشم می‌خورد.
مرگ در 33 سالگی:
مسعود برخورداری کارگردان تحصیلکرده و عضو انجمن سینمای جوانان بهمن‌ماه 92 در 33 سالگی و در اثر مسمومیت ناشی از گازگرفتگی درگذشت. «در جستجوی سیگنال»، «بودن»، «سینما یعنی مونتاژ»، «نیستان»، «فرا‌تر از هرمنوتیک»، «سینتگما» و «چنگ انداخته در سینه‌ من» نیز فیلم‌های کوتاه او هستند. او موفق به کسب عنوان بهترین فیلم کوتاه در جشنواره منطقه‌ای دنا (یاسوج) ۱۳۹۱، بهترین فیلم تجربی در جشنواره منطقه‌ای دنا (یاسوج) ۱۳۹۱، دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه مستقل ایران (تهران) ۱۳۹۱ شده بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)

مرگ در 34 سالگی:
علی عامه‌کن، تصویرگر بین‌المللی کتاب‌های کودکان و نوجوانان، پس از تحمل یک دوره بیماری جانکاه، اسفند 89 در 34 سالگی به دیار باقی شتافت. وی مدرک کار‌شناسی نقاشی خود را از جهاد دانشگاهی در سال 1380 دریافت و از سال 1375 شروع به تصویرگری برای کودکان کرد. علی عامه‌کن جایزه پادووای ایتالیا و کفش طلایی ایتالیا را دریافت کرده بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
مرگ در 35 سالگی:
ناصرعبدالهی خواننده، در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی‌هوش شد و به کما رفت. او پس از گذراندن ۲۷ روز در کما سرانجام ۲۹ آذر ۱۳۸۵ و در ۳۶ سالگی درگذشت. عبدالهی در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود. طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر
پوپک گلدره درست زمانی که با بازی در سریال «نرگس» توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود در یک سانحه رانندگی (در جاده نوشهر به نور-منطقه سیسنگان) به کما رفت و پس از هشت‌ ماه در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵درگذشت. گلدره هنگام مرگ 35 سال داشت.
او فعالیت هنری را با بازی در نمایش «پل» آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ (ویدئو کلیپ) «رؤیای زمین» ظاهر شد. گلدره که با مجموعه «ساعت خوش» وارد کار بازیگری شد، به سرعت توانست شایستگی‌ها خود را در این عرصه نشان دهد که اوج آن با دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سینمایی «موج مرده» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا رقم خورد.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر
عسل بدیعی فروردین‌ماه سال 92 در 35 سالگی درگذشت. او به سرنوشت نقش مقابلش در «بودن یا نبودن» دچار شد و دو روز پس از ایست قلبی، مرگ مغزی شد اما مرگ برای او پایان نبود چرا که با رفتنش جان هفت انسان را نجات داد. «دست‌های آلوده»، «شمعی در باد» و «شیرین» از جمله فیلم‌هایی بودند که بدیعی پیش از مرگ به ایفای نقش در آن‌ها پرداخت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر
ابوالفضل فیاضی کارگردان و بازیگر جوان تئاترهای مذهبی بهار سال 92، در 35 سالگی درگذشت.
نیما وارسته، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده مطرح موسیقی پاپ ایران دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 در 35 سالگی از دنیا رفت.
همه هنرمندان جوانمرگ ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
وارسته متولد بهمن سال 1357 بود. او از هشت سالگی آموزش ویولن را شروع کرد و بعدها هم نواختن سازهایی چون پیانو، ارگ و سینی‌سایزر را فرا گرفت. او جز اولین کسانی بود که در ایران استودیو دیجیتال به راه انداخت. تنظیم آلبوم‌های خواننده‌هایی چون خشایار اعتمادی، پیام صالحی و وحید حامد و رهبری ارکستر کنسرت‌های حمید عسگری و بنیامین بهادری از جمله فعالیت‌های وارسته در سال‌های اخیر بوده است.
مرگ در 36 سالگی:
حامد خسروی متولد سال ۱۳۵۷ و از مستندسازان شمال کشور مهرماه امسال طی حادثه رانندگی در شهر انزلی درگذشت. او هنگام مرگ 36 ساله بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
«مجید حاجی‌باشی» تهیه‌کننده و مجری رادیو و تلویزیون صبح روز ۲۶ فروردین‌ در ۳۶ سالگی بر اثر سکته قلبی به دیار حق شتافت.
بیماری سرطان «ماه گل مهر» خواهرزاده رؤیا نونهالی را در 36 سالگی با خود برد. این بازیگر جوان تئا‌تر متولد مهرماه 1357 و فارغ‌التحصیل کار‌شناسی تئا‌تر از دانشکده‌ هنر و معماری بود.
مرگ در 37 سالگی:
مجید بهرامی (۱۳۵۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳) بازیگر و تئاتر سینمای اهل ایران بود.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
بهرامی در فیلم‌هایی چون بدرود بغداد، گیلانه، دانه‌های ریز برف و تئاتر سیاه‌ها، خانه‌ای در گذشتهٔ ما، عشق آباد و عجایب المخلوقات ایفای نقش کرده است. او به بیماری سرطان مبتلا شد و برای درمان بیماری او و اعزام او به کشور آلمان خانه هنرمندان ایران و انجمن عکاسان تئاتر نخستین اکسپو عکس تئاترایران را برگزار کردند که درامد حاصل از فروش این اکسپو به درمان بیماری مجید بهرامی اختصاص داده شد. مجید بهرامی بازیگر جوان سینما و تئاتر ایران که طی چئد سال اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۳ در 37 سالگی درگذشت.
شاهرخ غیاثی مجسمه‌ساز، نقاش و بازیگر آبان سال 1375 در 37 سالگی و در جریان ساخت فیلم «فصل پنجم» (رفیع پیتز) حین تمرین فیلم بر اثر سانحه از گاری به زمین افتاد و درگذشت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
پیمان ابدی هنرمند دیگری بود که با رفتنش بسیاری از سینماگران داغدار شدند. این بدل‌کار نامدار ایرانی زود‌تر از آنچه که تصور می‌شد در 37 سالگی و در حین ایفای بدل‌کاری در فیلم «چشم‌های نامحسوس» بر اثر حادثه، جان خود را از دست داد.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر
ابدی به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی چیرگی داشت و عضو تیمaction concept(یکی از 4 تیم بر‌تر اکشن جهان) بود. او طراحی و اجرای صحنه‌های اکشن در پروژه‌های پر آوازه‌ای مانند پلیس‌های موتورسوار، 100 درجه، دلقک و فرشتگان وحشی مهارت‌های فنی خود را به نمایش گذاشته بود.
مرگ در 38 سالگی:
داوود اسدی بازیگر سینما و تلویزیون و یکی از چهره‌های طنز مشهور دهه هفتاد (ساعت خوش) فروردین‌ماه سال 87 در 38 سالگی درگذشت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر

مرگ در 39 سالگی:
هومن قدرت‌نما هم یک سال و نیم درگیر بیماری بود و دی‌ماه 92، از مقابل منزلش به سوی خانه ابدی شتافت. هومن قدرت‌نما فیلمساز، تصویربردار، عکاس، تدوینگر، گرافیست و نقاش متولد مرداد 1353بود و در 39 سالگی درگذشت.
همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)
روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
 
همه-هنرمندان-جوانمرگ-ایران-در-دهه‌های-اخیر-عکس

۱۳۹۳/۰۹/۰۴

آیا خالکوبی سرطان‌زا است؟

اینکه خالکوبی زیباست یا مشمئزکننده، بیش‌تر نظر شخصی است. نکته‌ای که اما در موردش بحث می‌شود، خطرات احتمالی آن است. تا کنون تحقیق علمی جامعی روی مضرات خالکوبی انجام نشده، اما برخی نسبت به سرطان‌زا بودن آن هشدار می‌دهند.
 
 
این روزها خیلی‌ها بدن‌شان را به دست خالکوب‌های حرفه‌ای می‌سپارند تا نقش، نوشته یا نشانی را برای همیشه روی آن حک کنند. خالکوبی کردن پیر و جوان، فقیر و غنی، مشهور و گمنام نمی‌‌شناسد و از هنرپیشه‌های مشهور هالیوود گرفته تا افراد دوره‌گرد و بی‌خانمان، بخشی از بدن‌شان را خالکوبی کرده‌اند.
پرسش اینجاست که آیا شما حاضر هستید چند گرم رنگ که در اصل رنگ خودرو به شمار می‌رود، زیر پوست‌تان تزریق کنید؟ یا به جای رنگ خودرو، مقدار اندکی پودر سیاه‌رنگ که از سوزاندن نفت یا قیر به دست می‌آید زیر پوست شما قرار گیرد؟
ولفگانگ بویملر، پرفسور در بخش درماتولوژی دانشگاه رگنزبورگ در آلمان، می‌گوید ‌رنگ‌هایی که برای خالکوبی‌های طولانی‌مدت استفاده می‌شوند، در واقع برای پرینترها و خودروها و نه برای تزریق زیر پوست انسان طراحی شده‌اند. همین امر برای خالکوبیهای رنگی هم صادق است.
کارخانه‌های شیمیایی بزرگ چندین تن از این رنگ‌ها با کاربرد صنعتی تولید می‌کنند و شرکت‌های کوچک با خرید این رنگ‌ها، از آنها رنگ‌های مخصوص خالکوبی درست می‌کنند. به گفته کارشناسان هیچ‌آزمایشی روی این رنگ‌ها به منظور استفاده زیر پوست انسان، تا کنون انجام نشده است.

از بروز آلرژی تا احتمال سرطان

رنگ‌هایی که برای خالکوبی به کار می‌روند بایستی در مجاورت با آب به هیچ‌وجه تغییر نکرده و نامحلول باقی بمانند.
طبق یک مطالعه علمی جدید که در آمریکا انجام شده، تنها دو سوم مواد خالکوبی‌ها زیر پوست باقی می‌مانند و یک سوم دیگر در بدن پخش می‌شوند. این مواد به گفته پرفسور بویملر وارد خون، غدد لنفاوی و اندام‌ها شده و در جایی در بدن ذخیره می‌شوند. او البته تأکید می‌کند، تا کنون به درستی مشخص نشده که این مواد در چه قسمتی از بدن باقی می‌مانند.
مواد شیمیایی که در تهیه رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد برای خالکوبی به کار رفته‌اند، موجب بروز آلرژی در بدن می‌شوند.

 
 در آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر مواد خالکوبی نه در شاخه مواد دارویی و نه در شاخه مواد آرایشی دسته‌بندی شده‌اند که همین امر خود مشکل‌آفرین است
برخی از این مواد می‌توانند در مجاورت نور خورشید تجزیه شده و حاصل آن، برای بدن سمی و سرطان‌زا خواهد بود. تتوهایی که رنگ آبی یا سبز براق دارند‌غالبا حاوی مس یا نیکل هستند. نیکل که فلزی مقاوم به شمار می‌رود می‌تواند در بسیاری از انسان‌ها تولید حساسیت کند و برای همین استفاده از آن در مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع است.
رنگ سیاه خالکوبی از ماده‌ای به نام کربن سیاه تولید می‌شود که چیزی نیست به جز قیر صنعتی. در صنایع شیمیایی از قیر صنعتی برای سوزاندن نفت خام، قیر یا پلاستیک استفاده می‌کنند.
کارشناسان هشدار می‌دهند که تنها مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ‌های خالکوبی نیستند که تهدید برای سلامتی به شمار می‌روند. به گفته آنان مواد خالکوبی می‌توانند همچنین حاوی حلال، مواد نگهدارنده یا ناخالصی‌های مختلف باشند.

دسته‌بندی نامشخص

در آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر مواد خالکوبی نه در شاخه مواد دارویی و نه در شاخه مواد آرایشی دسته‌بندی شده‌اند که همین امر خود مشکل‌آفرین است.
طبق قوانین، مواد دارویی و آرایشی باید دارای شرایط لازم باشند تا جواز توزیع آنها در بازار صادر شود. این سختگیری به ویژه برای مواد دارویی اهمیت دارد و پیش از توزیع بایستی بررسی و آزمایش‌های کافی در مورد عوارض جانبی و تأثیرات آنان در بدن صورت گرفته باشد.
تا کنون مواد خالکوبی که به بازار راه یافته‌اند از چنین نظارتی برخوردار نبوده‌اند و اصولا نظارتی روی آنها اعمال نمی‌شود.

خالکوبی کردن پیر و جوان، فقیر و غنی، مشهور و گمنام نمی‌‌شناسد (تصویر: امی واینهاوس، خواننده فقید بریتانیایی) 
 خالکوبی کردن پیر و جوان، فقیر و غنی، مشهور و گمنام نمی‌‌شناسد (تصویر: امی واینهاوس، خواننده فقید بریتانیایی)
 
شورای اروپا در سال ۲۰۰۸ قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال نظارت شدیدتر روی مواد خالکوبی بود. در پی آن بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه جدیدی را روی این مواد اعمال کردند، اما با این همه به گفته کارشناسان این قوانین هنوز ناکافی هستند.
در این بین حتی خالکوب‌های حرفه‌ای نیز تأیید می‌کنند که وضع موجود چندان رضایت‌بخش نیست.
آندرئاس اشمیت، معاون انجمن خالکوبان آلمان، در جریان همایشی در شهر برلین اعتراف کرد که به عقیده خالکوب‌ها رنگ‌های خالکوبی که در حال حاضر استفاده می‌شوند، واقعا ایمن و بی‌خطر نیستند. او در ادامه خواستار آزمایش‌های سم‌شناسی روی این رنگ‌ها شده، اما اضافه کرد که احتمالا این رنگ‌ها مشکل چندانی نداشته باشند، زیرا در غیر اینصورت " مشتریان شکایت می‌کردند و گزارش‌های بیشتری در این زمینه در روزنامه‌ها به چاپ می‌رسید."

نبود تحقیق علمی جامع

تا کنون آزمایش‌های جامعی برای سنجش میزان خطرناک بودن مواد خالکوبی در کوتاه‌مدت یا بلند مدت انجام نشده است. پرفسور بویملر از دانشگاه رگنزبورگ می‌گوید، یک‌بار که وی قصد انجام چنین آزمایشی ‌را روی خوک‌ها انجام داده، مسئولان از این کار وی جلوگیری کرده‌اند.
آنها در پاسخ به اعتراض وی با اشاره به ممنوعیت انجام چنین آزمایش‌هایی روی حیوانات گفته‌اند "کسانی که بدن‌شان را خالکوبی می‌کنند، این کار را داوطلبانه انجام می‌دهند."
از همین رو نیز در شرایط فعلی نمی‌توان با قطعیت گفت که احتمال سرطان‌زا بودن خالکوبی وجود دارد یا خیر. کارشناسان تنها توصیه می‌کنند، قبل از خالکوبی یکبار دیگر فکر کنید، آیا واقعا مایلید رنگ‌هایی با ویژگی‌های ذکر شده را زیر پوست خود راه دهید؟

۱۳۹۳/۰۸/۳۰

حراج شماره تلفن بازیگران و خوانندگان و شخصیت‌های معروف + تصاویر

اگر به دنبال شماره تلفن چهره‌های محبوب سینما و تلویزیون هستید و علاقمند ارتباط با ستاره‌های محبوب هستید توصیه می‌کنیم حتما این گزارش را مطالعه کنید.


چند وقتی است که صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش شماره تلفن بازیگران معروف سینما و تلویزیون، مجریان برنامه‌های تلویزیونی، خواننده‌ها و ورزشکاران محبوب می‌پردازد. گرداننده این صفحه از این راه پول هنگفتی به جیب زده و به دنبال آن اعتراض ستاره‌ها را به دنبال داشته است.


این صفحه با انتشار تصاویر پروفایل وایبر افراد مشهور، در فضای مجازی برای خود کاسبی راه انداخته که به نظر می‌رسد از طریق وایبر رخ داده است. این فرد یا افراد معلوم نیست که شماره‌های این افراد را از کجا پیدا کرده‌اند و چه هدف از راه اندازی این صفحه دارد برای ما بسیار مبهم است، اما آنچه که برای ما روشن است نقض آشکار حریم خصوصی این افراد است!!
البته این کار باعث ایجاد موجی از نارضایتی کاربران و هواداران ستاره‌ها را نیز در پی داشت این را می‌توان از ارسال پیام‌هایی کوبنده که خواستار حذف صفحه بودند به راحتی دریافت. تصاویر زیر مصداق همین موضوع است:
 

حال اگر دوستدار حمایت از ستاره‌های کشورمان هستید و احساس می‌کنید صفحه‌ای در اینستاگرام حریم خصوصی بازیگران، مجریان، خواننده‌ها و ورزشکاران کشورمان را تهدید می‌کند، می‌توانید آن را گزارش کنید. با بالا رفتن تعداد Report ها اینستاگرام صفحه خاطی را مسدود و از فعالیت آن جلوگیری به عمل می‌آورد.


به راستی گرداننده این صفحه کیست؟ تا به حال چقدر درآمد از این راه داشته؟!
چرا به راحتی اقدام به انجام این کار می‌کنند؟! هدف از انجام چنین کاری چیست؟ نقض حریم خصوصی؟!
شماره‌های تلفن این شخصیت‌های محبوب را از کجا جمع آوری کرده‌اند؟
 

۱۳۹۳/۰۸/۲۶

گزارشی از یک مراسم وداع

عصر ایران : در حالی که طبق اعلام قبلی قرار بود مراسم تشییع مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ از ساعت 9 صبح  امروز در مقابل تالار وحدت آغاز شود، از حدود 8 صبح جمع کثیری از هواداران وی در محل مراسم اجتماع کردند.
به گزارش خبرنگار عصرایران مراسم تشییع مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ، قرار است تا دقایقی دیگر از مقابل تالار وحدت به صورت رسمی آغاز شود.
هم اکنون جمع کثیری از هواداران وی در محل برقراری مراسم اجتماع کرده اند و ترانه های وی را همخوانی می کنند.


به دلیل برگزاری مراسم با وجود اقدامات و  تدابیر ترافیکی و انتظامی ماموران برای برقراری نظم، ترافیک سنگینی در معابر منتهی به تالار وحدت ایجاد شده است.
با توجه به ازدحام بسیار زیاد و انتشار شایعه انتقال پیکر مرحوم پاشایی به بهشت زهرا برخی در حال ترک مراسم به سمت بهشت زهرا هستند.
مراسم رسمی دقایقی پیش آغاز شد و به مناسبت ایام محرم یکی از مداحان در حال مرثیه سرایی است.


جمعی از هنرمندان دوستان و اهالی موسیقی در این مراسم حضور دارند.
***
قرائت پیام تسلیت وزیر ارشاد
 در بدو مراسم تشییع مرتضی پاشایی پیام تسلیت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.
در  این پیام آمده است خبر درگذشت هنرمند توانای موسیقی کشور باعث تاسف و تاثر گردید. پاشایی همانطور که برای موسیقی مردمی توانایی خود را به منصه ظهور رساند در قلوب مردم نیز به شایستگی ماوا داشت.
در ادامه علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد به ذکر خاطره ای از مرحوم پاشایی پرداخت.
 ***

همخوانی محمد علیزاده با مردم
 گفتنی است، محمد علیزاده، بنیامین محمد رضا گلزار، سید جواد هاشمی، فرزاد حسنی، محمد علیزاده، سیروان خسروی، زانیار خسروی، بهنام صفوی، سیاوش خیرابی، شیلا خداداد، بهنام صفوی، مجید شهریاری و دیگر هنرمندان از مهمانانی هستند که هم اکنون در محوطه تالار وحدت حضور دارند.
تعداد زیادی از هنرمندان نیز در میان ازدحام جمعیت که بخشی از آن‌ها دوستداران این خواننده بودند که از شهرستان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، متوقف شدند و نتوانستند در مراسم داخل محوطه‌ تالار وحدت حضور یابند.
همچنین محمد علیزاده خواننده معروف و از دوستان مرتضی پاشایی در جایگاه قرار گرفت تا برخی از ترانه های مرحوم پاشایی با حضور هواداران وی زمزمه شود. ترانه "هواتو کردم" که به گفته علیزاده مرحوم پاشایی به آن بسیار علاقه داشت نیز همخوانی شد.
در حال حاضر ترانه "جاده یکطرفه" توسط محمد علیزاده و هواداران مرتضی پاشایی در حال اجراست.


 ***
در ادامه پدر مرتضی پاشایی در جایگاه قرار گرفت و ضمن تشکر از طرفداران مرتضی پاشایی گفت: پزشکان مرتضی را یک سال پیش جواب کرده بودند اما با دعاهای شما یکسال دیگر زندگی کرد و این یک هدیه از طرف خداوند بود.
پدر مرتضی پاشایی در ادامه به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت و به مناسبت ماه محرم روضه حضرت علی اکبر را خواند و گفت مرتضی در روزهای آخر زندگی اش خواسته بود این روضه برایش خوانده شود.

 

گفتنی است با توجه به ازدحام جمعیت بی نظمی هایی نیز در مراسم ایجاد شده و ده ها نفر با عبور از نرده های تالار وحدت وارد تالار شدند تا به پیکر مرتضی پاشایی نزدیک شوند.
هم اکنون بنیامین بهادری در حال زمزمه ترانه ای از مرتضی پاشایی است.
بنیامین قطعه‌ای از فرهاد را خواند. در ادامه هم قطعه "یکی هست تو قلبم" از اجراهای مرتضی پاشایی را همراه با مردم زمزمه کرد.
 ***
با توجه به ازدحام جمعیت مجری برنامه اعلام کرد که پیکر مرتضی پاشایی از درب دیگری به طرف قطعه هنرمندان بهشت زهرا در حال انتقال است و جمعیت نیز هم اکنون با همخوانی ترانه های مرتضی پاشایی در حال حرکت به سمت بهشت زهرا هستند.


گفتنی است اعلام این برنامه از طرف مجری برنامه باعث ایجاد همهمه و اعتراض مردم شد.
برخی روزنامه ها ویژه نامه هایی به مناسبت درگذشت پاشایی با پوسترهایی از وی منتشر کرده بودند.
برخی از دوست داران پاشایی برای وداع با او از شهرستان ها به تهران آمده بودند و در مراسم حضور داشتند.
حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان از دیگر ویژگی های این مراسم بود.
پوستر های مرتضی پاشایی که مزین به گل های مریم بود در دست افراد دیده می شد. برخی دیگر از مردم به شکل دست نویس برخی از ترانه هایی را که پاشایی خوانده شده بود روی کاغذ نوشته بودند. «باز خاطرات تو همین حوالیه/ حالم همینه و یه چند روزیه جای تو خالیه/ اسمت نوشته رو غبار شیشه/ دلی که بی تو باشه دل نمیشه»،«میم مثل مرتضی»، «مرتضی ... چه پرواز باشکوهی!»، «کاش می‌شد صدایت را بوسید»، «نگران منی»، «یکی هست، که دیگه نیست ...»، «یکی هست... که همیشه هست» و «نگو خسته شدی»‌ یکی از همین دست نوشته‌ها بود که با صدای بلند زمزمه می‌شد.
پیکر مرحوم مرتضی پاشایی دقایقی قبل وارد قطعه هنرمندان بهشت زهرا شد و هم اکنون مراسم تدفین در حال برگزاری است.

 
 
 

انتقال پیکر پاشایی به سردخانه
 پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی به دلیل ازدحام جمعیت و ترافیک شدید هنوز در قطعه هنرمندان دفن نشده است.
با توجه به ازدیاد جمعیت و ترافیک شدیدی که در مبادی ورودی بهشت زهرا به ویژه قطعه هنرمندان به وجود آمده تاکنون امکان دفن این هنرمند میسر نشده است.
برگزارکنندگان مراسم تدفین تصمیم دارند طی ساعات آینده و یا فردا نسبت به خاکسپاری این هنرمند فقید اقدام کنند.
گفته می شود با توجه به طولانی شدن روند تدفین مرتضی پاشایی به علت ازدحام،پیکر وی مجددا به سردخانه منتقل شده است.
محمدحسین توتونچیان کنسرت‌گزار این خواننده‌ی موسیقی پاپ به ایسنا گفت: ازدحام جمعیت تشییع‌کننده‌ی پیکر پاشایی در بهشت زهرا (س) به اندازه‌ای زیاد بود که ما حتی نتوانستیم پیکر او را به قطعه‌ی هنرمندان برسانیم.
او ادامه داد: امروز پس از تشییع پیکر این خواننده از مقابل تالار وحدت، به سمت بهشت زهرا (س) حرکت کردیم، اما ساعت‌ها در ترافیک ماندیم.
او افزود: در این شرایط، ترجیح دادیم که پیکر این هنرمند بار دیگر به سردخانه منتقل شود تا در موقعیت بهتری، مراسم خاکسپاری انجام شود. البته تأکید داریم که زمان خاکسپاری اصلا در رسانه‌ها اعلام نشود.
دفن پاشایی در قطعه هنرمندان
 پیکر این هنرمند جوان عرصه‌ی موسیقی پاپ که امروز تشییع و برای تدفین به بهشت زهرا (س) تهران منتقل شده بود، به‌علت ازدحام جمعیت به سردخانه انتقال یافت و بعد از مدتی با مساعد شدن شرایط، خانواده و نزدیکان پاشایی توانستند پیکر او را غروب روز یکشنبه، 25 آبان‌ماه با چند ساعت تأخیر به خاک بسپارند.