۱۳۹۳/۱۰/۰۴

جنجال بر سر انتشار عکس خانم وزیر با بیکینی

لیزا هانا، وزیر کنونی فرهنگ و جوانان در جامائیکا و دختر شایسته این کشور و جهان در سال ۱۹۹۳ است. او که حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد، با انتشار عکسی از خود با بیکینی جنجال‌‌برانگیز شده است. این عکس در فیس‌بوک بیش از هزار بار پسندیده شده و به اصطلاح "لایک" خورده است
 
این عکس در فیس‌بوک بیش از هزار بار پسندیده شده و به اصطلاح لایک خورده است
 
تصاویر زیادی از لیزا هانا، وزیر فرهنگ و جوانان جامائیکا و ملکه زیبایی سابق این کشور وجود دارد که در آنها او با ظاهری دیده می‌شود که بسیاری از یک وزیر زن انتظار دارند: لباسی یقه بسته، گوشواره‌های مروارید، موهایی آراسته و آرایشی ساده.
اما تصاویر دیگری نیز از وی وجود دارند که شباهتی به دسته اول ندارند و بیشتر تداعی‌گر بعد دیگری از شخصیت و کارنامه او هستند: ملکه زیبایی جامائیکا.
لیزا هانا در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام بسیار فعال است و عکس‌های دسته دوم نیز توسط وی در این شبکه‌ها با کاربران به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ عکس‌هایی که او را در لباس ورزشی قرمزرنگ، مینی‌ژوپ یا بیکینی نشان می‌دهند.

انتشار تصویر جنجالی با بیکینی

لیزا هانا تصویر خود با بیکینی و عینک آفتابی بر چشم را در شبکه اینستاگرام پست کرد. در این عکس او در حالی دیده می‌شود که یک بیکینی زردرنگ به تن دارد و در حال راه رفتن در آب فیروزه‌ای رنگ دریاست. خانم وزیر تی‌شرتی نازک و چسبان نیز به تن کرده که روی آن عکسی از باب مارلی، خواننده سرشناس موسیقی رگه، چاپ شده است.

لیزا هانا در سال ۱۹۹۳ ابتدا موفق به کسب عنوان ملکه زیبایی جامائیکا و سپس دختر شایسته جهان در آن سال شد لیزا هانا در سال ۱۹۹۳ ابتدا موفق به کسب عنوان ملکه زیبایی جامائیکا و سپس دختر شایسته جهان در آن سال شد
 
این تصویر آنگونه که از توضیح درج شده در زیر آن برمی‌آید، پس از یک مسابقه "ماراتون رگه" گرفته شده است.
در حالی که اکنون سه هفته از انتشار این عکس در اینستاگرام می‌گذرد، نه تنها از بحث داغ کاربران و افکار عمومی در مورد آن کاسته نشده، بلکه به شدت آن افزوده نیز شده است.
در تفسیری که روزنامه "Jamaica Gleaner" آن را منتشر کرده، نویسنده لیزا هانا را فردی "خودشیفته" خوانده که با انتشار چنین عکسی از وجهه خود کاسته و به اعتبارش لطمه زده است.
به باور مفسر دیگری در همین روزنامه، انتشار این عکس می‌تواند موجب به راه افتادن رقابت "مایو و بیکینی" در میان سیاستمدارانی شود که "به طور طبیعی دارای حسی قوی برای رقابت هستند".
او ادامه داده است، اعضای کابینه دولت و همچنین سیاستمداران احزاب مخالف احتمالا به زودی دست به کار پست کردن عکس‌هایی از خود با لباس شنا در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند؛ حرکتی که به زعم نویسنده می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شده و کل سیستم را از هم فرو بپاشد.

صف‌کشی موافقان در مقابل مخالفان

در این میان طرفداران لیزا هانا بیکار ننشسته‌اند و برای حمایت از وی پا به میدان گذاشته‌اند. روزنامه "Jamaica Observer" با جمع‌آوری شماری از نامه‌های ارسال شده توسط این گروه، اقدام به انتشار آن‌ها کرده است.
به عقیده یکی از هواداران، وزیر فرهنگ و جوانان "زنی زیبا و الگویی برای دیگران" است. یکی دیگر از طرفداران نیز می‌نویسد: «امیدوارم او کارش را نیز به خوبی ظاهرش انجام دهد.»

 لیزا هانا از سال ۲۰۱۲ کار خود را به عنوان وزیر فرهنگ و جوانان جامائیکا آغاز کرد
 
کاربران در فیس‌بوک نیز وزیر محبوب‌شان را در برابر موج انتقاد‌ها تنها نگذاشته‌اند. عکس یاد شده در فیس‌بوک بیش از هزار بار پسندیده شده و به اصطلاح "لایک" خورده است. یکی از کاربران در بخش نظرها در زیر این عکس، لیزا هانا را ترکیبی از "هوش و زیبایی" خوانده است. کاربر دیگری مقاومت خانم وزیر در برابر انتقادها را ستوده و اظهار خرسندی کرده که وی پس از مواجهه با نظرات مخالف، اقدام به حذف این عکس نکرده است.
لیزا هانا در سال ۱۹۹۳ در مسابقات انتخاب ملکه زیبایی جامائیکا شرکت کرد و در نهایت توانست تاج این رقابت‌ها را بر سر بگذارد. در همان سال وی در مسابقات جهانی انتخاب دختر شایسته در آفریقای جنوبی مقام اول را کسب کرده و "دختر شایسته جهان در سال ۱۹۹۳" لقب گرفت.
وی از سال ۲۰۱۲ کار خود را به عنوان وزیر فرهنگ و جوانان جامائیکا آغاز کرد.
طبق اطلاعات مندرج در وبسایت رسمی دولت جامائیکا، لیزا هانا دارای تجربه فراوان در امور "بازاریابی و روابط عمومی رسانه" است. با در نظر گرفتن این سابقه کاری می‌توان احتمال داد که واکنش‌ها نسبت به این عکس برای لیزا هانا چندان تازگی نداشته باشند.
Link

هیچ نظری موجود نیست: