۱۳۹۳/۰۹/۲۵

روحانی ایرانی" که در سیدنی گروگان‌گیری کرد، کیست؟

 
اقدام به گروگان‌گیری این روحانی ایرانی پس از آن صورت می‌گیرد که در آخرین جلسه دادگاه خود نتوانست با دفاعیاتش خود را از اتهامات تبرئه کند.
 
 
به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از منابع پلیس استرالیا، فردی که در کافه‌ای در مرکز سیدنی اقدام به گروگانگیری شماری از شهروندان استرالیا کرده است، یک پناهنده ایرانی به نام "هارون مونس" است. 

 

کارکنان و مشتریان یک کافه‌ در مرکز شهر سیدنی روز دوشنبه (۱۵ دسامبر/ ۲۴ آذر) توسط فردی مسلح به گروگان گرفته شدند. در همین ارتباط تلویزیون محلی استرالیا در تصاویر خبری خود تصویری را نشان داد که دو تن از گروگان‌ها در داخل کافه "لیند" مجبور شده‌اند از پنجره کافه پرچمی سیاه رنگ را با کتیبه "لا اله الا الله، محمد رسول‌الله" به نمایش بگذارند.

 
 
گفته می‌شود نام قبلی "هارون مونس" روحانی خودخوانده مسلمان ایرانی که اقدام به گروگان‌گیری کرده است، محمدحسن منطقی بوده و پیش از این کتاب‌های شعری از او در ایران منتشر شده است.
 
 
این "شیخ" ایرانی با اتهامات مختلف تعرض جنسی رو‌به‌روست. او همچنین به دست داشتن در قتل همسر سابق خود متهم است و با قرار وثیقه آزاد شده بود.
 
 
 
"هارون مونس" همچنین پیش از این به اتهام فرستادن نامه‌های توهین‌آمیز برای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده بود.
 
 
 
پیش‌تر اعلام شد برخی از گروگان‌ها موفق به فرار شده‌اند.
 
 
"کانال ده" استرالیا اعلام کرد، توانسته است مستقیما با دو نفر از گروگان‌های داخل کافه گفت‌وگو کند. به گفته این شبکه تلویزیونی، آنها می‌گویند، گروگان‌گیر چند درخواست دارد. یکی از درخواست‌های او این است که پرچم "دولت اسلامی" به او داده شود و درخواست دوم او گفت‌‌وگو با تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا است.
 
 
آنها همچنین گفتند که گروگان‌گیر از کارگذاری ۴ بمب خبر داده که دو بمب در داخل کافه در میدان مارتین و دو بمب دیگر در شهر سیدنی کار گذاشته شده‌اند
 
 
 
بنا بر گزارش‌ها "هارون مونس" فردی ۴۹ ساله است که در سال ۱۹۹۶ به استرالیا پناهنده شد.
 
 
 
در وبسایت شخصی "هارون مونس" آمده: «پیش از این رافضی بودم، اما دیگر نیستم. الان یک مسلمان هستم، الحمدالله».
 
 
 
اقدام به گروگان‌گیری این روحانی ایرانی پس از آن صورت می‌گیرد که در آخرین جلسه دادگاه خود نتوانست با دفاعیاتش خود را از اتهامات تبرئه کند.

هیچ نظری موجود نیست: