۱۳۹۲/۰۶/۲۰

فرزند کروبی: رهبری با ارجاع حصر رهبران جنبش سبز به شورای عالی امنیت ملی موافقت کرده است

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز ایران، روز سه شنبه خبر داد که آیت‌الله علی خامنه‌ای با ارجاع موضوع آزادی پدرش، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به شورای عالی امنیت ملی موافقت کرده است.
آقای کروبی در یادداشتی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده و سایت «سحام نیوز» آن را بازتاب داده است، نوشته که «چند هفته پیش در محافل سیاسی خبری از دیدار آقای هاشمی (رفسنجانی) با رهبری بیان شد که در آن، موضوع پایان دادن به وضعیت حصر و حبس غیر قانونی رهبران جنبش سبز مورد توجه رییس مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفته بود».
فرزند مهدی کروبی افزوده است: «در همین راستا شنیده شد که رهبری موافقت خود را با ارجاع این پرونده به شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند تا این شورا با دبیر جدید به موضوع حبس غیر قانونی ورود ماهوی داشته باشد».
یادداشت محمدتقی کروبی پس از آن منتشر می‌شود که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز سه شنبه علی شمخانی را به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران منصوب کرد.
فرزند مهدی کروبی از انتخاب آقای شمخانی استقبال کرده و گفته که «انتخاب آقای شمخانی به عنوان فردی لایق و توانمند که در دوران جنگ سابقه ارزشمندی داشته و همواره در کنار مردم و کشور بوده هم جای تقدیر و تشکر دارد و هم امیدی برای رفع حصر رهبران دربند».
آن گونه که سایت سحام نیوز نوشته است، دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی ایران «از جمله افرادی است که طی چهار سال اخیر، حاضر نشد تحت فشار افراد تمامیت خواه از مسیر مردم و راهی را که مهدی کروبی و میرحسین موسوی آن را رهبری می کردند، تبری بجوید».
مهدی کروبی همراه با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ و به دنبال فراخوان آنها برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از جنبش‌های موسوم به «بهار عربی» در خانه‌های خود حبس شده‌اند. به گزارش سایت سحام نیوز، این افراد که از آنها به عنوان رهبران جنبش سبز یاد می‌شود، «نزدیک به ۹۵۰ روز» است که در «حصر و حبس» به سر می‌برند.
رسانه‌های اصولگرا و نزدیک به محافل تندرو جمهوری اسلامی ایران در چهار سال گذشته حملات سنگینی را متوجه میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد کرده و آنها را وابسته به بیگانگان و در خدمت اهداف آنها دانسته‌اند.
آقای کروبی و موسوی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند که حاضر نشدند نتایج این انتخابات و معرفی محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری را بپذیرند. به گفته آنها، انتخابات ۸۸ محصول «تقلب گسترده و مهندسی آراء» از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.
در نتیجه اعتراض‌های هواداران این نامزدها در سال ۸۸، دهها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.
در یکسال اخیر برخی از چهره‌های نزدیک به اصولگرایان خواستار «توبه» این رهبران اعتراضات ۸۸ شدند تا از آنها رفع حصر شود. ولی هیچ گزارشی مبنی بر انجام این کار از سوی آنها تا به امروز منتشر نشده است.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز ششم مرداد امسال مدعی شد که رهبران معترضان ۸۸ در جلسات خصوصی خود اذعان می‌کنند که در انتخابات چهار سال قبل «تقلبی» رخ نداده است و بعد این پرسش را مطرح کرد که «چرا و به چه دلیل مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸ برای مواجهه با مسئله، به خیابان‌ها اردوکشی کردند!؟»
وی گفته بود: «بارها و بارها این سوال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده‌ایم، پس چرا جواب نمی‌دهند، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟»

هیچ نظری موجود نیست: