۱۳۹۱/۱۱/۲۹

رهبر ایران: اقدام رئیس‌جمهور در مجلس خلاف شرع، قانون و اخلاق بود

     
رهبر ایران از عملکرد رئیس مجلس هم انتقاد کرده است
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی امروز خود کلیک افشاگری محمود احمدی‌نژاد علیه برادران لاریجانی را، که در جلسه استیضاح وزیر کار صورت گرفت، اقدامی خلاف شرع، قانون و اخلاق دانست.
رهبر ایران در عین حال با اصل کلیک استیضاح وزیر کار هم مخالفت کرده است.
آقای خامنه‌ای گفته: "متاسفانه رئيس يک قوه به استناد يک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعنی مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت. كه كاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود."
در جلسه استیضاح وزیر کار آقای احمدی‌نژاد فیلمی از ملاقات سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی، برادر علی و صادق لاریجانی، روسای مجلس و قوه قضاییه پخش کرد که در آن آقای لاریجانی تلویحا می‌گفت می‌تواند از نفوذ برادران خود برای کسب منافع اقتصادی استفاده کند.
رهبر ایران گفته این رفتار رئیس‌جمهور باعث بر هم خوردن "آرامش و امنیت روانی و اخلاقی" جامعه شده است.
او همچنین از عملکرد نمایندگان و رئیس مجلس نیز انتقاد کرده و گفته استیضاح یک وزیر، چند ماه مانده به پایان کار دولت، کاری بی‌فایده بوده است. آقای خامنه‌ای همچنین گفته "در داخل مجلس هم کسانی حرف‌های نامناسب بر زبان آوردند" و "دفاع رئیس محترم مجلس هم قدری زیاده‌روی بود."

'خیانت'

او با اشاره به وضعیت اقتصادی و مشکلات دیپلماتیک ایران از مسئولان ارشد خواسته همکاری‌شان با هم را افزایش دهند.
تقابل رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران در ماه‌های اخیر تشدید شده
رهبر ایران با اظهار این که "گله امروز من از برخی سران و مسئولان موجب نشود عده‌ای راه بیفتند و علیه این و آن شعار دهند" از کلیک حمله هفته گذشته به رئیس مجلس در قم نیز انتقاد کرده و آن را به ضرر کشور و خلاف شرع دانسته است.
رابطه میان دولت ایران و سایر نهادهای حکومتی در ماه‌های اخیر پر تنش بوده است.
آقای احمدی‌نژاد بر سر اجرای مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، مسئولیت سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی و میزان تاثیر تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر اقتصاد ایران با مجلس اختلاف نظر جدی دارد.
او همچنین پس از حبس علی اکبر جوانفکر، مشاور خود، خواست از زندان اوین بازدید کند که مخالفت قوه قضاییه ایران با این اقدام، به نامه‌نگاری‌های تند آنها علیه هم انجامید.
رهبر ایران پس از این نامه‌نگاری‌ها، در هشداری به مسئولان، علنی کردن اختلافات را "خیانت به کشور" نامید. با این حال مقام‌ها و چهره‌های سیاسی شاخص جمهوری اسلامی همچنان اختلاف نظرهای جدی خود را نشان می‌دهند.
آقای احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکانش به دفعات متهم شده‌اند که "جریانی انحرافی"، با محوریت اسفندیار رحیم مشایی تشکیل داده‌اند و قصد دارند با ایجاد ناآرامی در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ خود را در قدرت نگاه دارند.

هیچ نظری موجود نیست: