۱۳۹۱/۱۱/۲۲

حمله به علی لاریجانی با "مهر و نعلین


سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر قم ناتمام ماند. عده‌ای که خبرگزاری دولتی ایرنا آنان را "مردم ولایتمدار قم" خوانده، علیه علی لاریجانی شعار دادند و به سمت او مهر و نعلین پرتاب کردند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) خبری منتشر کرده در مورد "حدود ۱۰۰ نفر از حامیان محمود احمدی‌نژاد که برخی از آن‌ها کفن‌پوش بودند". این افراد سخنرانی علی لاریجانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس را مختل کردند.
این سخنرانی که ظهر یکشنبه (۱۰ فوریه / ۲۲ بهمن) و همزمان با برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شد، در نهایت نیمه‌تمام باقی ماند.
آن‌طور که ایلنا ماجرا را شرح داده، معترضان به علی لاریجانی در ابتدا شعارهایی علیه وی سر دادند. اما هنگامی که با بی‌اعتنایی علی لاریجانی به فریادهای‌شان روبرو شدند، مهرهای نماز و کفش و نعلین به سوی او پرتاب کردند.
به نوشته‌ی خبرگزاری کار ایران، معترضان در نهایت خود را به نزدیک‌ترین نقطه به محل سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی رساندند، نرده‌هایی که در صفوف اول و جایگاه چیده شده بود را انداختند و به سمت جایگاه سخنرانی حمله‌ور شدند. این اقدام سبب شد که محافظان رئیس مجلس شورای اسلامی وی را از محل سخنرانی خارج کنند.
معترضان به علی لاریجانی از قرار پیش از سخنرانی نیز علیه او شعار داده بودند؛ هنگامی که رئیس مجلس شورای اسلامی در میان تظاهرکنندگانی حاضر شده بود که به مناسبت پیروزی انقلاب به خیابان‌ها آمده بودند.
"مردم ولایتمدار قم"
خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی بدون اشاره به جزئیات رخداد ظهر یکشنبه در قم نوشت: «سخنرانی ‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با شعارهای مردم درباره ضرورت حفظ وحدت و اتحاد میان مسوولان ناتمام ماند». به نوشته‌ی ایرنا، «مردم ولایتمدار قم با سردادن شعارهایی مانع از ادامه سخنان وی [علی لاریجانی] شدند».

علی لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر کار دولت دهم اجازه ادامه سخنرانی به محمود احمدی‌نژاد نداد؛ رئیس دولت نیز به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کرد علی لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر کار دولت دهم اجازه ادامه سخنرانی به محمود احمدی‌نژاد نداد؛ رئیس دولت نیز به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کرد

پایگاه اطلاع رسانی "خانه ملت" متعلق به مجلس شورای اسلامی، حمله‌کنندگان به علی لاریجانی را "از قبل سازماندهی‌شده" دانسته است.
رابطه‌ی پرتنش علی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد در روزهای اخیر شاهد تنش دیگری بود. رئیس دولت دهم با حضور در جلسه‌ی استیضاح وزیر کار کابینه‌ی خود با پخش یک فیلم، یکی از برادران علی لاریجانی را به فساد مالی متهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: