۱۳۹۱/۰۳/۰۸

سوئد برنده مسابقات موسیقی یوروویژن شد

یک خواننده از سوئد برنده نهایی مسابقات موسیقی یوروویژن سال ۲۰۱۲ در آذربایجان شد.
لورن، خواننده سوئدی تنها شرکت کننده در این دوره از مسابقات بود که با فعالان حقوق بشر در آذربایجان دیدار کرد.
اگر چه او هیچ اظهار نظر سیاسی در این مورد نکرد اما این دیدارش مورد توجه رسانه ها قرار گفت چرا که فعالان حقوق بشر در آذربایجان همواره الهام علی اف، رئیس جمهوری این کشور را به نقض حقوق بشر متهم می کنند. این در حالی است که همسر آقای علی اف امسال مدیر کمیته برگزاری مسابقات یوروویژن بود و دختر او مجری این مسابقات بود و دامادش هم در همین مسابقات بروی صحنه رفت و آواز خواند.
نحوه رای گیری یوروویژن به این صورت است که بینندگان در ۴۳ کشور حاضر در مسابقه از طریق تلفن و فرستادن پیامک، خواننده یا گروه محبوب خود را انتخاب می کنند که نیمی از آرا محسوب می شود. پنجاه درصد آرای باقیمانده را هئیت داوران در هر کشور به نمایندگان کشورهای دیگر می دهند.
آذربایجان در رقابت های سال گذشته برای نخستین بار برنده یوروویژن شده بود.
روه "ال / نیکی" با حضور الدار قاسم اف و نگار جمال، دو هنرمند جمهوری آذربایجان، در پایان رقابت یورو ویژن ۲۰۱۱ با به دست آوردن ۲۲۱ امتیاز برای ترانه عاشقانه خود به عنوان محبوب ترین خواننده های قاره اروپا انتخاب شده بودند.
'آواز در سالن، فریاد در خیابان'برنده مسابقات امسال در حالی امروز (شنبه ۲۶ مه - ششم خرداد) معرفی شد که پلیس آذربایجان روز گذشته دهها معترض مخالف دولت را در باکو محل برگزاری مسابقات بازداشت کرد.
مخالفان دولت در روزهای برگزاری مسابقات یوروویژن و با استفاده از توجه رسانه‌های خارجی به این کشور، در باکو دست به تظاهرات زدند که با واکنش پلیس مواجه شدند.
فعالان مخالف دولت می‌گویند دولت از این رویداد پرطرفدار برای به تصویر کشیدن کشوری مترقی در انظار جهانیان استفاده می‌کند و موارد نقض حقوق بشر را پنهان می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: