۱۳۹۱/۰۳/۰۸

علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نهم ایران شد

علی لاریجانی، نماینده قم و رئیس پیشین مجلس ایران امروز دوشنبه، هشتم خرداد، به عنوان رئیس موقت مجلس نهم انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، در نشست امروز مجلس ایران علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل برای عهده‌داری ریاست موقت مجلس نهم نامزد شده بودند که آقای لاریجانی توانست از مجموع ۲۷۵ رأی نمایندگان حاضر در این نشست، ۱۷۳ رأی را به خود اختصاص دهد.
تعداد آرای آقای حداد عادل ۱۰۰ رأی اعلام شد. دو نفر از نمایندگان حاضر در نشست امروز در این انتخابات رأی سفید دادند.
بر اساس گزارش‌ها، محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد نیز به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم موقت مجلس نهم انتخاب شده‌اند.
همچنین در رأی‌گیری امروز برای انتخاب هیات رئیسه موقت مجلس نهم حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، شاهین محمدصادقی، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان و جواد جهانگیرزاده به عنوان دبیران این هیات رئیسه انتخاب شدند.
عبدالرضا مصری، شریف حسینی و محمد آشوری هم به عنوان ناظران هیات رئیسه موقت انتخاب شدند.
علی لاریجانی در روزهای نخست آغاز فعالیت مجلس هشتم ایران هم به عنوان رئیس موقت آن انتخاب شده بود.
غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران در مجلس کنونی و رقیب آقای لاریجانی برای عهده‌داری ریاست موقت مجلس، رئیس مجلس هفتم ایران بود. او در ششمین دوره انتخابات مجلس ایران هم با باطل اعلام شدن رأی یک کاندیدا به مجلس راه یافت و ریاست فراکسیون اقلیت را به عهده داشت.
در هشتمین دوره مجلس ایران، علی لاریجانی توانست جای آقای حدادعادل را بگیرد و بعد از چهار سال این دو نفر برای عهده‌داری ریاست مجلس نهم دوباره به رقابت با هم برخواسته بودند.
فعالیت نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران صبح روز یکشنبه، هفتم خرداد، با حضور مقامات عالی‌رتبه این کشور آغاز شد.
در اولین روز از فعالیت رسمی مجلس نهم، علیرضا مرندی، نماینده تهران به عنوان رئیس سنی، رضا آشتیانی عراقی، نماینده قم به عنوان نایب رئیس، محمد حسن‌نژاد، نماینده مرند و جلفا و ابوالقاسم جراره، نماینده بندرعباس به عنوان جوان‌ترین نمایندگان منشی، هیات رئیسه سنی مجلس نهم را تشکیل دادند.
انتخاب هیات رئیسه موقت، اصلی‌ترین دستور کار مجلس نهم در نشست امروز اعلام شده بود.
هیات رئیسه موقت مجلس اداره نشست‌ها تا زمان تایید اعتبارنامه دو سوم نمایندگان، برگزاری انتخابات هیات رئیسه دائم و نیز رسیدگی به امور اداری مجلس را به عهده خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: