۱۳۸۹/۰۹/۱۶

رحیم‌مشائی: خط‌کشی بین مردم خطا است، حتی اگر به نام اسلام باشد


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری معتقد است امروز دیگر زمانه خط کشیدن‌ها و جدا کردن‌های جوامع بشری به پایان رسیده است و هر اقدامی که به خط کشی جدید بین مردم دنیا منجر شود خطا است حتی اگر به نام اسلام باشد. باید ملت‌ها را به هم گره بزنیم و دست‌های ملت‌ها را در دست‌های یکدیگر بگذاریم که یکی از مهم ترین راه‌های تحقق این آرمان گردشگری است.
به گزارش پارسینه به نقل از آفتاب اسفندیار رحیم‌مشایی در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی گفت: برای ما نمایندگان کشورهای اسلامی امروز فرصت ارزشمندی ایجاد شده است تا برای تحکیم همبستگی بین ملت‌های مسلمان به‌ویژه در حوزه گردشگری گام جدی برداریم و نقش موثری ایفا کنیم. زیرا گردشگری در همبستگی بین مردم در جهان نقش به‌سزایی دارد. مشایی تصریح کرد: جهان به‌سرعت به هم نزدیک می‌شود، این نشانه کمال بشر است که رشد می‌کند به تعالی دست پیدا می‌کند و جهان وطن می‌شود. این فرایندی است که خدا در آفرینش منظور کرده است. راه بی‌بازگشت جامعه انسانی است. بشر روز به روز قامتش رعنا و بالنده‌تر می‌شود، تعلقش به جهان توسعه می‌یابد و نقش آن در جهان افزایش می‌یابد، تکالیف و حقوق جهانی پیدا می‌کند و اینها همه نشان‌دهنده این است که جامعه جهانی در شرف وقوع است اما در صحنه عمل و اجرا، مدیریت جهانی به خوبی انجام نمی‌شود. او ادامه داد: مردم نقش‌آفرین هستند و گره زدن مردم به هم در دنیا بزرگ‌ترین پشتوانه است تا مسئولان و سران کشورها جسارت لازم را برای مطالبه حق عادلانه در تعیین سرنوشت داشته باشند. مشایی گفت: باید ملت‌ها را به هم گره بزنیم و دست‌های ملت‌ها را در دست‌های یکدیگر بگذاریم که یکی از راه‌های تحقق این آرمان گردشگری است.

گردشگری این امکان را فراهم می‌کند تا مردم دنیا بی واسطه با هم مواجه شوند، در کنار هم بایستند و گفت‌وگو کنند و فرهنگ جهان وطنی را انتخاب کنند و تحقق ببخشند. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز دیگر زمانه خط کشیدن‌ها و جدا کردن‌های جوامع بشری به پایان رسیده است و هر اقدامی که به خط کشی جدید بین مردم دنیا منجر شود خطا است حتی اگر به نام اسلام باشد. او ادامه داد: آنچه سازمان کنفرانس اسلامی به دنبال آن است استفاده از ظرفیت‌ کشورهای اسلامی برای صلح جهانی است نه اضافه کردن یک خط‌کشی جدید در دنیا. رئیس ‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: من باور دارم که توسعه گردشگری مورد رضای خدا است چون به توسعه صلح و دوستی میان ملت‌ها می‌انجامد.

هیچ نظری موجود نیست: