۱۳۹۰/۱۱/۱۸

در آستانه سالگرد حبس خانگی، نامه اعتراضی فرزندان موسوی و کروبی

در آستانه سالگرد حبس خانگی دو رهبر جنبش سبز ایران، فرزندان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه‌ای مشترک که روز سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، منتشر شد به حبس «غیرقانونی و غیرانسانی» این دو نفر اعتراض کرده و از مردم خواسته‌اند «صدای حق‌خواهی آنها» باشند.
به گزارش وب‌سایت خبری کلمه، دختران میرحسین موسوی و پسران مهدی کروبی در این نامه گفته‌اند: «با صراحت و قطعیت می‌گوییم که آنها برخلاف خواست خود و برخلاف قانون یک سال است که در بازداشت به سر می برند.»
آنها افزوده‌اند: «در این مدت مقامات و نهادهای حاکم جز این دروغ که آنها خودشان خواهان مراقبت از خویش بوده‌اند و ما‌‌ برای حفظ جان آنها چنین کرده‌ایم، حرفی برای گفتن و منطقی برای ارائه به افکار عمومی داخلی و جهانی ندارند.»
در حالی که هنوز هیچ مقام در حکومت جمهوری اسلامی مسئولیت به حبس کشیدن دو رهبر جنبش سبز را بر عهده نگرفته است، در یک سال گذشته تنها در چند مورد مقاماتی با اشاره گفته‌اند که آقایان موسوی و کروبی از ترس جان‌شان خود خواستار حبس شده‌اند.
قطع ارتباط این دو نفر با جهان خارج پس از آن آغاز شد که تنها چهار روز پس از راهپیمایی ۲۵ بهمن که آقایان موسوی و کروبی برای آن درخواست مجوز کرده بودند، آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ بهمن خواستار حبس خانگی آنها شد.
در همین حال دو رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هنوز در هیچ دادگاهی تفهیم اتهام نشده و هیچ دادگاهی هم حکم به مجازات آنها نداده است.
از سوی دیگر در نزدیک به یک سالی که از حصر خانگی میرحسین موسوی و همسرش می‌گذرد، فقط خود آنها تحت فشار نبوده‌اند، بلکه فرزندان آن هم چند بار اشاره کرده‌اند که خود و خانواده‌ها و دوستان‌شان هم توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته‌اند.
نامه تظلم‌خواهی مشترک فرزندان موسوی و کروبی در حالی منتشر شده است که تنها حدود سه هفته به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران مانده است، انتخاباتی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی هر دو آن را بی‌فایده و نمایشی دانسته‌اند.
به گفته اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، در مصاحبه با رادیوفردا، به دنبال اظهارات میرحسین موسوی درباره انتخابات مجلس، ملاقات با نخست وزیر پیشین ایران و زهرا رهنورد به شدت محدود شده و این دو نفر حتی از امکان تماس تلفنی نیز برخوردار نیستند.
فرزندان آقایان موسوی و کروبی در نامه خود از مردم ایران و «از همه انسان‌های حق‌طلب... در جای جای جهان» خواسته‌اند: «صدای ما را به گوش جهانیان برسانید که زندانیان مظلوم و مقاوم ما وهمه زندانیان سیاسی و عقیدتی را در سراسر ایران آزاد کنید. کشور و ملتی با این همه سرفرازی و بزرگی شایسته این حد رنج تنگناهای اقتصادی و سیاسی و خدای‌ناکرده جنگ نیست.»
شورای هماهنگی راه سبز امید در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه، ۱۰ بهمن، منتشر شد از «تمامی همراهان جنبش سبز» ایران خواسته است روز ۲۵ بهمن‌ماه، دو هفته دیگر، در تهران و شهرستان‌ها در راهپیمایی سکوت شرکت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: