۱۳۹۰/۱۰/۱۵

پیشنهاد احمد منتظری به آیت‌الله خامنه‌ای برای مذاکره با موسوی و کروبی

احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری به بی‌بی‌سی فارسی گفته است: "آقایان موسوی و کروبی واقعا دوست این نظام هستند، باید از این موقعیت استفاده کرد و حتی با آنها مشورت کرد. الان واقعا می شود جلسه ای با حضور مقام رهبری و آقایان موسوی و کروبی تشکیل داد و مسائل را حل کرد.
آقای منتظری در مورد نامه‌ای که امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه خطاب به آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، منتشر کرده است، گفت: "فقط امیدوارم که کسانی مثل مقام رهبری و افرادی که برای جمهوری اسلامی زحمت کشیده اند و خودشان به زندان و تبعید رفته اند، راهی را که به اصلاحات نزدیکتر است انتخاب کنند و خدای نکرده کار به جایی نرسد که بعضی به فکر براندازی بیفتند".
نامه مذکور که در سایت آیت الله منتظری منتشر شده، دومین نامه سرگشاده ای است که از سوی احمد منتظری خطاب به رهبر ایران منتشر می شود.
او در بخشی از نامه دومش به رهبر ایران گفته است "لحن نامه های سرگشاده ارسالی برای شما تند و تند تر می شود و راهی که آغاز شده ممکن است به شکسته شدن هنجارهای سیاسی و حتی هنجارهای اجتماعی و اخلاقی بینجامد که خسارتی جبرانی ناپذیر است و برای پیش گیری از آن باید بی درنگ اقدام نمود."
احمد منتظری اطمینان داده که آزاد کردن زندانیان سیاسی، دلجویی و عذرخواهی از آنها و جبران خسارات باعث "سوءاستفاده" کسی نخواهد شد و تاکید کرده که این "کم هزینه ترین راه خروج از بحران است."
آقای منتظری در این نامه همچنین افزوده بسیاری از زندانیان سیاسی که اکنون در زندان هستند "اشخاص شریفی هستند که موارد اتهام آنها از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و شایسته نیست که انجام وظیفه شرعی در نظام اسلامی مصداق جرم باشد."
احمد منتظری در تاریخ ۱۳۸۹/۱۲/۷ نامه دیگری به رهبر ایران نوشته بود.
او در این باره که آیا تاکنون پاسخی برای آن نامه دریافت کرده است یا خیر به بی بی سی فارسی گفت که هر چند تاکنون جوابی دریافت نکرده اما معتقد است که نوشتن این گونه نامه ها در مجموع در تصمیم گیری ها تاثیر خواهد داشت.
تاکنون شماری از چهره های سیاسی ایران نامه هایی به آیت الله خامنه ای نوشته و در آن به وضعیت جاری در ایران انتقاد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: