۱۳۹۰/۰۹/۰۳

هشدار مصلحی در مورد 'حساس‌ترین انتخابات' تاریخ جمهوری اسلامی

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران می گوید که انتخابات مجلس آینده حساس ترین انتخابات پس از انقلاب ایران است و گروه های مختلف سیاسی قصد دارند در آن علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اقدام کنند.مقامات ایران از معترضان انتخاباتی دو سال پیش به عنوان "جریان فتنه" و از حلقه یاران نزدیک محمود احمدی نژاد به عنوان "جریان انحرافی" یاد می کنند.
آقای مصلحی امروز چهارشنبه ۲ آذر (۲۳ نوامبر) در جمع مبلغان مذهبی در قم گفت: "جریانات و ائتلاف های متعددی برای ورود به انتخابات تشکیل شده اند و از جمله نکات بارز و قابل توجه این است که جریانات فتنه، انحرافیون و اصلاح طلبان آمریکایی که با رهبری و نظام غیر همسو هستند، با وجود اینکه خاستگاه های غیر مشترک دارند، اهداف مشترکی را برای مقابله با نظام و رهبری دنبال می کنند".
آقای مصلحی گفت که وزارت اطلاعات دریافته است که در پی اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸، حکومت ایران با "تعداد قابل توجهی از گروه های انحرافی" روبرو است که با رهبر ایران همسو نیستند.
او افزود: "این گروه ها البته ظاهرا در فکر و گفتار با اندیشه های امام راحل و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی همسو هستند، ولی در حوزه عمل متوقف شده اند یا مسیر دیگری را که خود صحیح می دانند برای خود برگزیده و اجرا می کنند".
وزیر اطلاعات ایران در مورد ماهیت این گروه ها توضیح روشنی نداد، اما با استناد به سخنان رهبر ایران گفت که تعدادی از "خواص" جامعه، بی بصیرت، مطرود، غافل، فرصت طلب، مصلحت اندیش، غرب گرا، دنیا زده، ترسو یا از نظر اخلاقی منحط هستند.
برنامه های آمریکا
آقای مصلحی هشدار داد که مقامات آمریکایی برای زنده کردن اعتراضات ضد حکومتی در ایران برنامه دارند و "بهترین بستر برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران را انتخابات می دانند".
به گفته او، دولت آمریکا قصد دارد برای از بین بردن امکان تأثیر گذاری ایران در تحولات منطقه، بحران ها را به سمت جمهوری اسلامی "منحرف" کند.
وزیر اطلاعات ایران گفت: "آنها در تدارک برنامه هایی هستند که اگر سطح شرکت در انتخابات بالا رفت، بتوانند از آن بهره برداری کنند و اگر سطح مشارکت پائین آمد هم بتوانند از آن منفعت ببرند".
پیش تر رهبر جمهوری اسلامی هم در مورد تبدیل انتخابات به تهدید امنیتی برای حکومت ایران هشدار داده بود.
آیت الله خامنه ای همچنین از احتمال تغییر روش حکومتی ایران به نحوی که نمایندگان مجلس رئیس قوه مجریه را انتخاب کند سخن گفته بود.
عده ای از ناظران عقیده دارند که یکی از اهداف چنین تغییری می تواند کاستن از تعداد انتخابات و "تهدید امنتی" ناشی از آن در ایران باشد.
آقای مصلحی در اظهارات امروز خود هشدار داده است که اصلاح طلبان یا نزدیکان رئیس جمهوری ایران قصد دارند در انتخابات آینده مجلس، "افراد را با تابلوهای دیگران" به صحنه بفرستند.
او از مبلغان مذهبی که برای سخنرانی در مراسم عزاداری ماه محرم به سراسر ایران می روند خواست که برای مخاطبان "میلیونی" خود توضیح دهند که در انتخابات تنها باید به کسانی رأی داد که از نظر فکری، گفتمانی و عملی با اندیشه ها و دستورات آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای منطبق هستند.

هیچ نظری موجود نیست: