۱۳۹۰/۰۸/۱۵

واکنش رسانه ها درباره تهدید حمله اسرائیل به ایران

خاورمیانه - بعد از سناریو سازی آمریکایی ها بر ضد ایران مبنی بر اینکه قصد داشته اند سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند، رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است.
این مسائل سبب شده تا رسانه های غربی در آستانۀ انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران جنگ روانی شدیدی را به راه بیندازند. هر یک از روزنامه ها و نشریات فراخور سیاست ها و رویکردهای خود در تلاش برای بزرگنمایی احتمال درگیری نظامی میان ایران و اسراییل هستند. در حالی که معادلات موجود در منطقه تحقق گزینۀ نظامی را دور از ذهن می سازد، احتمال وقوع چنین سناریویی بیش از هر چیز می تواند ضربۀ بزرگی به منافع غرب و هم پیمانان منطقه ای آن باشد.
تیتر و تحلیل برخی از روزنامه های خارجی در خصوص احتمال درگیری نظامی بین ایران و اسراییل را در ذیل می خوانید.

گاردین
وزارت دفاع انگلستان اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد روند سریع تری به تصمیم گیریها در مورد پرونده هسته ای ایران بدهد و این احتمال وجود دارد که گزینۀ آتی، حمله موشکی به تأسیسات ایران باشد.

الجزیره
تمرینات نظامی و موشکی اسراییل این روزها این ترس و واهمه را ایجاد کرده است که اسراییل خود را برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران آماده می کند.

فیگارو
حمله به تأسیسات هسته ای ایران در حالی در اسراییل مورد بررسی قرار می گیرد که به موازات آن تلاشهای دیپلماتیک برای حل بحران هسته ای ایران در جریان است و قرار است روز سه شنبه گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای منتشر شود.

نیویورک تایمز
مقامات اسراییل چند وقتی است که گزینۀ حمله نظامی به ایران را در دست بررسی دارند. مئیر داگان، رییس سابق موساد چندی پیش جزئیاتی را در خصوص برنامه ها و اهداف نتانیاهو در خصوص حمله به تأسیسات ایران فاش کرده بود.

ریانووستی
اسراییل گزینۀ نظامی را تنها راه حل موجود برای پرونده هسته ای ایران می داند.

فرانس24
در آستانۀ انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، بخش قابل توجهی از مقامات اسراییلی، گزینۀ نظامی را تنها راه حل موجود برای پرونده هسته ای ایران می دانند. سفر لئون پانتا در ابتدای ماه اکتبر به اسراییل نیز با هدف بررسی گزینۀ نظامی به ایران بود.
لوپست
نه آمریکا و نه اسراییل برنامه ای برای حمله به ایران ندارند. تنها دلیل این تبلیغات، تحت فشار قرار دادن ایران بر سر پرونده هسته ای و اطمینان خاطر دادن به کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص برنامه هسته ای ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: