۱۳۹۰/۰۲/۳۰

بازجویی چند ساعته از بقایی و مشایی برای دومین بار

ندای سبز آزادی- یک منبع موثق در گفتگو با ندای سبز آزادی از احضار و بازجویی چند ساعته اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی برای دومین بار پیاپی طی چند روز گذشته خبر داد.
به گزارش ندای سبز آزادی ،این منبع که به دلایل امنیتی خواستار فاش نشدن نامش است گفت: " ظاهرن اتهامات این دو همانی است که در طول سالهای گذشته متوجه آنها بوده است. موضوع اصلی بازجویی ها اتهامات مالی و امنیتی این دو نفر هست ."
در عین حال این منبع موثق افزود: " خبر بازجویی دوباره مشایی و بقایی را با چند نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس در میان گذاشته ام هیچ کدامشان بازداشت را عنوان نمی کنند، حرف از بازجویی مجدد می زنند و تاکید دارند که سی دی ظهور بهانه هست و بازداشت کیا پاشا مسئول ارشد نهاد ریاست جمهوری دلایل دیگری دارد و اتهامشان تلاش برای تضعیف ولایت فقیه عنوان شده است."
این در حالی است که روز گذشته سایت الف نزدیک به احمد توکلی از نمایندگان منتقد دولت از دستگیری کیاپاشا به جرم دست داشتن در انتشار سی دی ظهور نزدیک است خبر داده بود.
این سایت در خبر خود در این باره نوشته است: " بر اساس اخبار كسب شده از برخي منابع، شب گذشته "كیاپاشا " مسئول ارشد نهاد رياست‌جمهوري در ارتباط با توليد سي‌دي مستند انحرافي "ظهور بسيار نزديك است " بازداشت شد.
به نوشته الف پاشا از دوستان ۲۰ ساله رئيس دفتر رئيس جمهور است كه در زمان تصدي مسئوليت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و سازمان ايرانگردي و جهانگردي توسط اسفنديار رحيم مشايي مشاور رسمي وي بود.
پیش از این مشائی طی حکمی کیاپاشا را به عنوان سرپرست هسته گزينش نهاد ریاست جمهوری منصوب کرده بود.
با این همه برخی از خبرنگاران پارلمانی خبر داده اند که عوامل امنیتی که بازداشت ها را بر عهده دارد تاکید بسیار دارد تا این بازداشت ها با ادبیاتی مانند "جادوگروی " و هم چنین "حجتیه " در بین افکار عمومی مطرح شود نه موضوع " تلاش برای تضعیف ولایت فقیه "

هیچ نظری موجود نیست: