۱۳۹۰/۰۱/۲۴

حکم بازداشت حسنی مبارک صادر شد

تلویزیون دولتی مصر از صدور حکم بازداشت ۱۵ روزه حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر از سوی دادستان کل این کشور خبر داد.
دادستانی مصر گفته است که تحقیقات در باره اتهامات مطرح ‌شده علیه آقای مبارک درباره فساد اقتصادی و سوءاستفاده از قدرت، در طول دوران بازداشت آقای مبارک ادامه خواهد داشت.
 مصر حسنی مبارک که در جریان پاسخ دادن به سوال‌های دادستانی در باره ادعاهای مطرح شده در باره فساد اقتصادیش، دچار حمله قلبی شده بود، الان در بیمارستان بستری است.
پیش از این، حکم بازداشت علا و جمال، دو پسر حسنی مبارک هم صادر شده بود.
به گزارش تلویزیون دولتی مصر، بعد از بازجویی دو پسر حسنی مبارک از طرف پلیس و به اتهام اختلاس و فساد اقتصادی، حکم بازداشت آنها به مدت ۱۵ روز صادر شد.
جمال، پسر کوچکتر حسنی مبارک، پیش از این، به عنوان جانشین احتمالی حسنی مبارک برای به عهده گرفتن ریاست جمهوری مصر شناخته می‌شد.به دنبال انتقال حسنی مبارک به بیمارستان، گزارش‌های متفاوتی درباره وضعیت او منتشر شد.
تلویزیون دولتی مصر گزارش داد که او در جریان بازجویی‌ها درباره فساد اقتصادی، دچار حمله قلبی شده است، ولی در گزارش‌های دیگر آمده است که حال او آنقدر خوب بود که بتواند به سئوال‌‌های بیشتری پاسخ دهد.
به گزارش رسانه‌های دولتی مصر، آقای مبارک به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شرم‌الشیخ منتقل شده و مدیر این بیمارستان گفته بود که وضعیت آقای مبارک که ۸۲ سال دارد، تحت کنترل است.
با انتشار خبر بستری شدن آقای مبارک در بیمارستان شرم‌الشیخ، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که عده‌ای در اعتراض به حضور آقای مبارک در بیرون بیمارستان تجمع کرده‌اند و پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن نوشته است: "قصاب اینجاست.
حسنی مبارک در روز ۱۱ فوریه گذشته و به دنبال ۱۸ روز اعتراض مردمی در مصر، پس از ۳۱ سال، از ریاست جمهوری مصر استعفا داد و گفته شد که به شرم‌الشیخ رفته است.
علا و جمال، دو پسر حسنی مبارک که الان در بازداشت هستند، پیش از این، تحت تعقیب قضایی بودند و در دفتر دادستانی سینای جنوبی که پیشتر آقای مبارک احضار شده بود، به سئوالات دادستان پاسخ دادند.
بر اساس گزارش‌ها، زمانی که پسران حسنی مبارک تحت بازجویی بودند، حدود دو هزار نفر در مقابل محل بازجویی آنها تجمع کرده بودند. آنها زمانی که خودروی پلیس حامل پسران حسنی مبارک در حال انتقالشان برای بازداشت بود، به سمت این خودرو سنگ پرتاب کردند. تجمع‌کنندگان خواهان بازداشت این دو نفر بودند.
رئیس جمهور پیشین مصر سال گذشته در بیمارستان هایدلبرگ آلمان تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت و گزارش‌هایی درباره وضعیت جسمی بد او منتشر شد، ولی دستیارانش این خبرها را تکذیب کردند.
یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی می‌گوید که پزشکان از شورای نظامیان حاکم در مصر تقاضا کرده‌اند که به آقای مبارک اجازه داده شود برای معالجه دوباره به آلمان اعزام شود، اما با این درخواست موافقت نشده است.آقای مبارک، پسران او و همسران آنها در حال حاضر حق خروج از مصر را ندارند و اموالشان توسط دولت مسدود شده است.
او تمام اتهام‌ها علیه خود را رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: