۱۳۸۹/۱۱/۱۴

یگان ویژه مانع برگزاری مراسم عزاداری امام حسین در خانه کرباسچی شد


جرس: مراسم عزاداری امام حسین (ع) که همه ساله در منزل غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران برگزاری می شد، به بهانه نداشتن مجوز از سوی نیروهای امنیتی لغو شد.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز، نیروهای امنیتی در تماس با کرباسچی از وی خواسته بودند که مراسم عزاداری را که همه ساله در منزل وی برگزار می شود لغو کند ولی وی در واکنش به این تماس‌ها گفته بود، این مراسم ۱۷ سال است که در منزل من برگزار می‌شود، از طرفی مراسم دعا و نیایش و روضه نیازی به مجوز ندارد و من نیز نمی‌توانم با همه تماس بگیرم و بگویم مراسم لغو شده است.
در پی این پاسخ، روز گذشته یگانهای ویژه در برابر منزل کرباسچی مستقر شده و مانع از ورود مردم به منزل و برگزاری مراسم شدند.
این در حالی رخ می‌دهد که روز قبل این مراسم بدون هیچ مشکلی برگزار شده و مهدی کروبی نیز در آن حضور داشته است.
هرساله چهره های اصلاح طلب و سید حسین خمینی در این مراسم شرکت داشته اند.گفتنی است پس از اعتراضات مردمی به انتخابات مخدوش ریاست جمهوری، نیروهای امنیتی مانع برگزاری مراسم مذهبی در منازل و مراکز مذهبی محل تجمع اصلاح طلبان شده اند.
از سوی دیگر در مراسم عزاداری امسال، نیروهای امنیتی مراسم عزاداری ویژه روز تاسوعا را که در منزل هاشم صباغیان برگزار شده بود، به هم زدند. مهندس صباغیان و حجت الاسلام سلیمانی نیز برای چند ساعت بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست: