۱۳۸۹/۱۰/۱۷

مرتضی حاجی، وزیر دولت خاتمی، 'بازداشت شد'


مرتضی حاجی بدنبال وقایع عاشورای پارسال نیز دستگیر و آزاد شد . مرتضی حاجی، مدیر عامل سابق بنیاد باران و وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاح طلب محمد خاتمی شامگاه چهارشنبه توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده است.
به گزارش سحام نیوز، سایت نزدیک به مهدی کروبی آقای حاجی که در سایت بنیاد باران از وی به عنوان "عضو شورای عالی بنیاد باران" نام برده شده، به زندان اوین منتقل شده است.
هنوز علت دستگیری وی معلوم نیست و مقام های دولتی نیز این خبر را تایید نکرده اند. اما این بازداشت بدنبال حملات لفظی اخیر محافظه کاران علیه آقای خاتمی صورت می گیرد. آقای خاتمی، روز یکشنبه (پنجم دی) در دیدار با نمایندگان جناح اقلیت مجلس شورای اسلامی گفت که اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات پارلمانی آینده، خواستار "آزادی زندانیان سیاسی، پایبندی همگان به قانون اساسی و فراهم شدن امکان برگزاری انتخابات سالم و آزاد" هستند.
بدنبال این اظهارات، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفت این حکومت است که برای "فتنه گران" شرط می گذارد.
او گفت: "شرط نظام، محاکمه فتنه گران است، آنها فرصت داشتند که بفهمند در نظام اسلامی چنین فضایی وجود ندارد که آنها توطئه کنند و بعد هم طلبکار باشند. این پیام قرآن به منافقان، اراذل و اوباش و کسانی است که شایعه پراکنی می کنند."
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نیز با اشاره تلویحی به اظهارات آقای خاتمی گفت که "سران فتنه" باید از صحنه سیاست حذف شوند و "منتظر آمریکاییان باشند."
سران فتنه اصطلاحی است که از سوی مقامات دولتی برای رهبران مخالفان دولت به کار برده می شود.
آقای حاجی پس از وقایع عاشورای سال گذشته نیز دستگیر و پس از دو هفته آزاد شد.
او در روز هفتم دی ماه و یک روز پس از اعتراض های خیابانی عاشورا، در محل بنیاد باران در تهران بازداشت شد.
در آن زمان هم هیچ گزارش رسمی از علت دستگیری و آزادی او منتشر نشد.
محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، بنیاد باران را بعد از دوران ریاست جمهوری اش و به همراه عده ای از مدیران دولت خود تاسیس کرد.
آقای حاجی در دوره نخست ریاست جمهوری آقای خاتمی وزیر تعاون و دوره دوم وزیر آموزش و پرورش بود.
وی در سال 76 رئیس ستاد انتخاباتی محمد خاتمی بود.

هیچ نظری موجود نیست: