۱۳۸۹/۰۷/۱۳

ســـردار مشفق کیست؟

جـــرس: با گذشت بیش از دو ماه از شکایت رسمی هفت تن از فعالان جنبش اصلاحات از جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه - بدلیل اظهاراتش پیرامون اصلاح طلبان و اذعان نقش نظامیان در انتخابات- سایت جرس سعی دارد ناگفته هایی در معرفی این فرمانده ارشد سپاه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
سردار مشفق که نوار سخنرانی وی در مشهد به عنوان سند تازه ای از مهندسی و تقلب سپاه و رهبری در انتخابات مطرح شد، کیست؟
سردار مشفق نام مستعار است. نام اصلی مشفق، سردار عبدالله ضیغمی است. سمت فعلی وی جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. ضیغمی در زمان جنگ ایران و عراق در واحد تخریب و عملیات سپاه خدمت می کرد.
سخنرانی این مقام ارشد سپاه در مشهد، تصویر ذهنی برنامه ریزان کودتا درمورد منتقدان سیاسی وضع موجود و معترضان به انتخابات ریاست جمهوری دهم، خطرات ناشی از شکست احمدی نژاد و ضرورت کمک به پیروزی وی را ترسیم و با حمله به مخالفان، ابعاد فعالیت عملیاتی - اطلاعاتی دو ساله ای را تشریح می کند. در این سخنرانی، اصلاح طلبان و منتقدان، به "بی دینی"، "جاسوسی"، "فساداخلاق"، "قدرت طلبی" و "براندازی" متهم شده بودند.آنچه در سخنان (اعترافات) این مقام نظامی که سبب نامه و شکایت اصلاح طلبان گردید، قابل تامل بود، "نقش سازمان یافته سپاه پاسداران در فعالیت های سیاسی، عملیات اطلاعاتی برای کمک به پیروزی احمدی نژاد در انتخابات، ایجاد مانع برای سایر نامزدها درانتخابات، و عملیات پیش از انتخابات بسیار قابل توجه و حائز اهمیت می باشد. طبق گفته آن مقام ارشد سپاه، وی خودش از متهمان بازجویی می کند و اطلاعات مربوط به بازجویی متهمانی که توسط سپاه پاسداران دستگیر شده اند نیز، در اختیار او قرار دارد.
منابع خبری جرس خاطرنشان کرده اند به دنبال بالاگرفتن قضیه نوار سخنرانی مشفق (ضیغمی) و متعاقب شکایت هفت اصلاح طلب زندانی از وی، ترفیع درجه وی به تأخیر افتاده است.
هفت فعال سیاسی (محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی)، شکایت خود را تحت عنوان "شکایت از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران ومباشران تقلب در انتخابات" به رئیس قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح تسلیم کرده بودند؛ اما با وجود شواهد معتبر، شاکیان سر از زندان در آوردند؛ این در حالیست که سخنان این مقام ارشد سپاه نیز، تا کنون از سوی هیچیک از مقامات رسمی کشور تکذیب نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: