۱۳۸۹/۰۸/۰۶

یورونیوز تلویزیون فارسی راه اندازی کرد


یورونیوز به ده زبان برنامه پخش می کند شبکه تلویزیونی یورونیوز پخش برنامه های خبری خود به زبان فارسی را آغاز کرده است. شبکه ماهواره ای یورونیوز که در شهر لیون در شرق فرانسه مستقر است، چهارشنبه پنجم آبان (۲۷ اکتبر) در ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت لیون، نه شب به وقت تهران، پخش برنامه خبری فارسی خود را آغاز کرد.
ماریا سرسالاری، مدیر بخش فارسی یورو نیوز، به بی بی سی فارسی گفت که برنامه های یورونیوز "دید جهانی می دهد، از یک پنجره اروپایی همه اخبار جهان را در بر می گیرد."
فارسی دهمین زبانی است که یورونیوز برنامه های خود را در قالب آن پخش می کند. این شبکه برنامه های خود را به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی، روسی و عربی پخش می کند. سایت فارسی یورونیوز حدود یک هفته پیش راه اندازی شد. ماریا سرسالاری گفت که یورونیوز فارسی موضوع ها متنوعی از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، محیط زیستی و علمی را پوشش خواهد داد.
به گفته وی، یورونیوز بر انتقال بی طرفانه خبر و دقت در ارائه آن به مخاطب تاکید دارد. یورونیوز از مجری برای اعلام خبر استفاده نمی کند. مدیران این شبکه در ماه ژانویه امسال اعلام کرده بودند که پخش برنامه های یورونیوز به زبان فارسی برای اواخر سال ۲۰۱۰ برنامه ریزی شده است.

هیچ نظری موجود نیست: