۱۳۸۹/۰۶/۰۱

مهین شهابی از بازیگران ورزیده‌ی سینما و تئاتر ایران روز دوشنبه در بیمارستانی در تهران درگذشت

مهین شهابی از بازیگران ورزیده‌ی سینما و تئاتر ایران روز دوشنبه در بیمارستانی در تهران درگذشت. این بازیگر هنرمند تا آخرین دوران زندگی پویا و فعال بود. خانم شهابی به علت ابتلا به سرطان درگذشت و هنگام مرگ ۷۴ سال داشت.
مهین شهابی، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون که از حدود ۴ ماه پیش در بیمارستان پارس تهران بستری بود، بامداد دوشنبه،‌ اول شهریور درگذشت.خانم شهابی که به خاطر تومور مغزی در بیمارستان بستری شده بود، از چندی پیش در بیهوشی به سر می‌برد. مهین شهابی سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۷ با کار در رادیو آغاز کرد. وی در سال ۱۳۳۹ در دوره بازیگری "هنرکده آناهیتا" به مدیریت مصطفی اسکویی شرکت کرد، و سپس به صورت حرفه‌ای به بازیگری روی آورد.خانم شهابی در سالهای پیش از انقلاب به ویژه بر صحنه تئاتر درخشید و نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگران تئاتر ایران تثبیت کرد. او در بسیاری از نمایش‌های "تئاتر سنگلج" (۲۵ شهریور سابق) ایفای نقش کرد و با هنرمندانی مانند مهین اسکویی، عباس جوانمرد، جعفر والی، داریوش مؤدبیان، علی نصیریان و محمد علی جعفری همکاری داشت.
خانم شهابی پیش از انقلاب در چند فیلم سینمایی نقش ایفا کرد، مانند "گاو"، به کارگردانی داریوش مهرجویی و "بی‌تا" ساخته هژیر داریوش.
مهین شهابی پس از دوره‌ای از رکود در هنر نمایش که به دنبال انقلاب ضدسلطنتی سال ۱۳۵۷ پیش آمد، بار دیگر به بازیگری پرداخت و این بار بیشتر در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ظاهر شد.
این هنرمند تئاتر و سینما با بازی در مجموعه تلویزیونی "آینه" که از محبوب‌ترین سریال‌های دهه ۱۳۶۰ بود، نام‌آور شد. او در مجموعه‌های تلویزیونی "گالش‌های مادربزرگ"، "سفر"، "همه فرزندان من"، "لبخند زندگی"، "نیمه پنهان ماه"، "طلاق" و "ترانه مادری" حضور داشت.
خانم شهابی در فیلم‌های سینمایی "پاییزان" به کارگردانی رسول صدر عاملی، "آقای بخشدار" ساخته خسرو معصومی و "راه افتخار" به کارگردانی داریوش فرهنگ بازی کرده است.هنوز زمان و محل برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر خانم شهابی اعلام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: