۱۳۸۹/۰۵/۱۶

کروبی: زندانیان سیاسی به اعتصاب غذا پایان دهند

آقای کروبی می گوید نگران وضع سلامتی زندانیان اعتصاب کننده است
مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران خواستار پایان یافتن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی شده است.
به گزارش سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی، آقای کروبی در دیدار با خانواده های روزنامه نگاران زندانی نسبت به وضع سلامت زندانیانی که به اعتصاب غذا دست زده اند، ابراز نگرانی کرده است.
آقای کروبی گفت: " من بسیار نگران تبعات این اعتصاب غذا و سلامت زندانیان هستم و از فرزندانم می خواهم که اعتصاب خود را بشکنند و مسئولین هم باید به خواسته های آنان توجه و رسیدگی کنند."
هفده نفر از زندانیان سیاسی در سیزده روز گذشته در اعتراض به وضع زندان و برخوردهایی که با آنها شده، دست به اعتصاب غذا زده اند.
گزارش ها بیانگر وخامت حال سه تن از زندانیانی است که به اعتصاب غذای خشک دست زده اند. چند تن از شخصیت های سیاسی و مذهبی ایران از جمله میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، آیت الله بیات زنجانی و عبدالله نوری از زندانیان سیاسی خواسته اند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
مهدی کروبی با انتقاد از "لجاجت" صورت گرفته در برخورد با خواسته های زندانیان سیاسی گفت مسئولان باید به خواسته های آنها گوش دهند. آقای کروبی همچنین نسبت به گزارش های منتشر شده درباره "هتک حرمت" رضا تاجیک، روزنامه نگار زندانی ابراز نگرانی کرد.
مجید توکلی، بهمن احمدی امویی و کیوان صمیمی اعتصاب غذای خشک کرده اند
مهدی کروبی گفت: "برخوردهای تحقیر آمیز برای شکستن شخصیت زندانیان سیاسی، روشی است که در این یک سال استفاده شده و این برخوردها خلاف اسلام است."
او ادامه داد: "متاسفانه خبرهای بسیارنگران کننده ای از رفتار بازجویان با زندانیان می رسد که این شیوه حکومت قابل قبول نیست ... حتی در یک حکومت غیر دینی و مستبد هم چنین روش هایی دیده نمی شود."
آقای کروبی گفت حتی در زمان حکومت پهلوی هم در برخورد با زندانیان چارچوب هایی رعایت می شد.
دعوت به روزه سیاسی
همزمان جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب سیاسی اصلاح طلب، در بیانیه ای خواستار روزه سیاسی در حمایت از زندانیان اعتصاب کننده شد.
در بیانیه این حزب آمده است: "از همه آنان که با حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد سال گذشته همبستگی خود را در اعتراض به کودتای انتخاباتی اعلام کرده ... و نیز آنان که دلشان با این حرکت همراه بوده و یا همراه شده است" خواسته است روز شنبه ۱۶ مرداد ۸۹ را به نشانه همراهی و همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان بند ۳۵۰ اوین و خانواده های آنها "روزه سیاسی" بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست: